בעקבות טיגון שניצלים על מחבת חלבי: מג"ד בתותחנים תקף נגד של הרבנות

חייל במוצב הבחין כי שניצלים בשריים טוגנו במחבת חלבית והרבנות הצבאית הורתה לסגור את המטבח עד להכשרתו ולזרוק את האוכל. המג"ד לא אהב את ההחלטה ותקף נגד כשרות | דובר צה"ל: "מבירור עולה כי התנהלות המג"ד אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 16:11 יג בכסלו התשפג

בעקבות טיגון שניצלים על מחבת חלבי: מג"ד בתותחנים תקף נגד של הרבנות
חיילי גולני, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מטבחי צה"ל עולים מדי פעם בפעם לכותרות ובתחילת ינואר האחרון אף נוצרה סערה סביב המתווה שיאפשר בישול חלבי במטבחים הצבאיים. רב השומרון, הרב אליקים לבנון, אף אמר כי המתווה עשוי להכשיל חיילים המקפידים על כשרות. קובי נחשוני פרסם היום (ד') באתר ynet על אירוע אלימות חריג שהתרחש במוצב בחטמ"ר מנשה אותו מאייש גדוד של התותחנים. בתיעוד חלקי של האירוע נראה קצין שאוחז בחוזקה בחולצת נגד משגיח הכשרות, בעקבות אוכל שנזרק לפח בעקבות בעיות כשרות חמורות.

המג"ד מחה על כך שזורקים את המזון של חייליו

האירוע החל ביום שישי 2.12.22 כאשר חייל מגדס"ר גולני נמצא בתורנות מטבח במוצב הבחין כי שניצלים בשריים טוגנו במחבת חלבית. החייל העביר דיווח למפקדו והוא העביר דיווח לרבנות החטמ"ר כשעה לפני שבת. בהמשך נמצא כי את ההנחיה לבשל שניצלים במחלקת החלבי נתן נגד מטבח מובהק בקבע מגדוד התותחנים. 

במוצאי שבת ניתנה הנחייה של רב פיקוד מרכז דרך גורמי לוגיסטיקה ורבנות החטיבה לסגור את מטבח עד להכשרה ושיפוט הנגד. רב חטמ"ר מנשה התקשר לסמג"ד 334 בתותחנים במוצאי שבת ועדכן את ההנחיה של רב הפיקוד.

בוקר יום ראשון הגיע רב חטיבת האש 282 מלווה בנגד רבנות חטמ"ר מנשה לבצע תחקיר יחד עם הסמג"ד. במהלך התחקיר נמצאה על ידי נגד רבנות חטמ"ר מנשה תקלת כשרות חמורה נוספת של אפיית תפוחי אדמה בכלי בשרי בתנור חלבי.

נגד הרבנות קיבל הנחייה מרבנות הפיקוד להשליך את כל המזון שחומם בניגוד להנחיות, מנהל המטבח שמתלווה לנגד הרבנות טוען שאם אלה ההנחיות אין מה לעשות. תוך כדי ביצוע ההנחיה הגיע מגד 334 ומנסה לעצור אותו באלימות פיזית. תוך שהוא מוחה על כך שזורקים את המזון של חייליו.

"המקרה תוחקר על ידי המפקדים, והנהלים בנושא הכשרות חודדו"

תגובת דובר צה"ל: "מבירור עולה כי התנהלות המג"ד אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. המטבח, אשר נסגר לאחר הפרת מספר פקודות כשרות בסוף השבוע האחרון, נפתח מחדש ביום שלישי לאחר הכשרתו. המקרה תוחקר על ידי המפקדים, והנהלים בנושא הכשרות חודדו".

הרב אביעד גדות, מ"תורת לחימה" אמר  כי"ממצאי התחקיר מלמדים שמדובר בעבירה חמורה על פקודות הצבא, בזדון, תוך הכשלת לוחמים שומרי מצוות באכילת מאכל אסור". עוד הוא אמר: "נדהמנו לראות הפעלת כוח פיזי מצד מפקד הגדוד נגד חייל שמילא את תפקידו כמעוגן בפקודות ושפך את האוכל".