הוכרזו זוכי פרס יחידות הצעירים המצטיינות ברשויות המקומית של השלטון המקומי

פרס יחידות הצעירים המצטיינות ברשויות המקומית של השלטון המקומי ומפעל הפיס, הגיע לשיאו הבוקר עם ההכרזה על הזוכים: במקום הראשון -"קהילה בשכונה" של צעירי דימונה. במקום השני - מיזם "החצר" של צעירי קרית שמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 15:43 יג בכסלו התשפג

הוכרזו זוכי פרס יחידות הצעירים המצטיינות ברשויות המקומית של השלטון המקומי
צילום: יחצ

בטקס שהתקיים הבוקר במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2022 הוכרזו הזוכים בפרס יחידות הצעירים המצטיינות לשנת 2022 בתחום המעורבות החברתית. ועדת הפרס בראשותה של כלת פרס ישראל, הגברת מרים פרץ, הודיעה ליו"ר מפעל פיס מי הם הזוכים בכל הקטגוריות וזאת לאחר הליך הצבעה ברשתות החברתיות שבו השתתפו למעלה מ- 7,000 מצביעות ומצביעים. 

מקום ראשון בעיריות: "קהילה בשכונה" של עיריית דימונה

בקטגוריית יחידות הצעירים בעיריות זכתה במקום הראשון "קהילה בשכונה" של עיריית דימונה, אשר בשיתוף הרשות המקומית, תנועת אור ויזמים פרטיים הובילו מיזם חברתי יוצא דופן שבמסגרתו נרכשו דירות, שופצו והושכרו לסטודנטים בעלות מוזלת, זאת תוך יצירת חיבור עמוק בין הסטודנטים לבין תושבי השכונה. המיזם הצליח לייצר גם מודל מלגות של עד 15,000 שקלים לסטודנט בעבור 270 שעות קהילה בשנה. למיזם הוענק פרס כספי בגובה 35 אלף שקלים כחלק משיתוף פעולה בין השלטון המקומי, מפעל הפיס ומרכז המועצות האזוריות.

פרס כספי בגובה 15 אלף שקלים הוענק למקום השני בו זכתה יחידת הצעירים בקריית שמונה עם הפרויקט "החצר", במסגרתו זיהו היזמים החברתיים פוטנציאל של שטח נטוש מאחורי מרכז הצעירים בזמן משבר הקורונה, והפכו אותו למתחם קהילתי חי ותוסס ששימש למגוון פעילויות באוויר הפתוח בשיתוף יזמים מקומיים וחברי הקהילה לערבי לימוד, השכרה לאירועים, מרחב לאומנים ועוד.

מקום ראשון במועצות האזוריות: יחידת הצעירים של מועצה אזורית גולן

בקטגוריית המועצות האזוריות זכתה יחידת הצעירים של מועצה אזורית גולן במקום הראשון על מיזם "חיבור בין קהילות בגולן". מיזם שצמח מתוך הצורך לחבר בין תושבים המתגוררים ב-33 ישובים שונים זה מזה ומתוך צורך להפוך את הגולן למוקד משיכה אטרקטיבי לצעירים. באמצעות המיזם קמה רשת צעירים אזורית שמחברת בין הצעירים בקהילות המזמינה תושבים, מלגאי פיס ומתנדבים לפעול דרכה בכל פניה שמתקבלת לקידום יוזמות, תכנון משותף, הובלה וארגון פרויקטים שונים החל מניקוי מעיינות, מיפוי אנדרטאות, איסוף תרומות לנזקקים ואירועי שיא הפונים לכלל תושבי הגולן.

במקום השני, עם מיזם "צעירים עם ולמען הקהילה"  זכתה יחידת הצעירים של מועצה אזורית מטה אשר. מיזם שמטרתו להוות זרוע ביצועית של מרכז הצעירים ל32 ישובים עי פרסום קול קורא לפרויקטים עם חשיבה יצירתית, בניה וחיבור בין קהילות ויצירת שינוי ובכך רותמים את הישובים ללקיחת אחריות והגברת השותפות עם המרכז. מרכז הצעירים מעניק ליווי מקצועי וסכום כספי של 75% מעלות הפרויקט. השנה 12 ישובים לקחו חלק במגוון פרויקטים: יום ספורט קהילתי, בני מצווה למען ותיקים והנגשת פינות חן.

מקום ראשון במועצות המקומיות: "שאולי מחסן כלים שיתופי ונגריה קהילתית" של מצפה רמון

בקטגוריית המועצות המקומיות המיזם הזוכה במקום הראשון, "שאולי מחסן כלים שיתופי ונגריה קהילתית" של מצפה רמון , מיזם שהוקם עי מרכז הצעירים במצפה רמון בשיתוף המועצה המספק לכלל הקהילה כלים וציוד בהשאלה, הפקת אירועים וסדנאות המאורגנות ע"י מלגאי מפעל הפיס. המיזם מהווה פלטפורמה לקיימות וחיבור בין קהילות שונות.

במקום השני, זכתה יחידת הצעירים של מועצה מקומית אפרת עם "יש לכם זכות". מדובר במיזם חדשני שצמח בתקופת משבר הקורונה, המפעיל מרכז פעילות למיצוי זכויות לאוכלוסיות מוחלשות. את המרכז מובילים סטודנטים, תושבי המועצה, המסייעים בהנגשת מידע, פישוט בירוקרטיה ומענים יצירתיים לתושבי אפרת, תוך ליווי צמוד של כל פניה עד להשלמת הגשת הבקשות בשלל תחומים: ביטוח לאומי, ועדות סל שיקום, איתור עובדים זרים למשפחות רווחה ועוד.

נחשפתי השנה לפרויקטים יצירתיים וחדשניים

המועמדויות לזכייה נבחנו על ידי ועדת שיפוט בראשות כלת פרס ישראל, הגברת מרים פרץ שפועלת למען החברה הישראלית בישראל מזה שנים רבות בתפקידיה הרשמיים ובעשייה התנדבותית כאחד, בהתאם לקריטריונים שנקבעו ובהם יצירתיות, חדשנות ומידת ההשפעה של היוזמה על הקהילה.

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: “אני מברך את יחידות הצעירים ברשויות שזכו, שיזמו פרויקטים קהילתיים וחינוכיים לטובת הקהילה, ומודה למפעל הפיס ולגברת מרים פרץ והוועדה המקצועית בראשותה שעשו עבודה מדויקת ומעמיקה. אני רוצה להודות גם לכל שאר הרשויות שהתמודדו ולא זכו – הפרויקטים שלכם מדהימים לא פחות והתחרות היתה קשה. נחשפתי השנה לפרויקטים יצירתיים וחדשניים, שמשקפים מעורבות ואחריות חברתית של הצעירים, שהם דור העתיד שלנו".