נפגעי הטרור החקלאי לא נשארים אדישים: "התופעה הולכת ומתרחבת"

בשיתוף עם תנועת הביטחונסיטים, חקלאי נפגעי הפרוטקשן הקימו משמר לאומי בגולן | אמיר אביבי: "צריך פה קשת של עשיה ופתרונות, שישפרו את המשילות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 16:23 יג בכסלו התשפג

נפגעי הטרור החקלאי לא נשארים אדישים: "התופעה הולכת ומתרחבת"
הצתת המשק החקלאי, צילום: מועצה איזורית קעת הירדן

הטרור החקלאי בצפון: תופעת הגניבות והטרור החקלאי בצפון הולכת ומתרחבת, והחקלאים נפגעי הפרוטקשן לא נשארים אדישים. בשיתוף עם תנועת "הביטחוניסטים", חקלאי הגולן הקימו משמר לאומי נגד הטרור החלקאי בצפון. מנכ"ל התנועה, תא"ל אמר אביבי סיפר בראיון לרדיו 104.5FM צפון על ההחלטה.

"כולנו מודעים מאד לתופעות הנרחבות של הפרוטקשן והגניבות בנגב ובגליל ועל האתגרים בערים המערובות. הופתעתי לגלות לפני שבועיים שגם על הגולן זה לא פסח. יש תופעה מתרחבת, התמודדות לא פשוטה של החקלאים לשמור על השדות ועל הפרות. ההיקף הולך ומתרחב. יש מרחב גדול שרובו מגיע מהכפר טובא זנגריא שנמצא למרגלות הגולן. הגיע לידי מצב שקמים התושבים יחד עם המועצה, יחד עם מג"ב והשומר החדש. ואומרים: "חברים, צריך לעשות מעשה לחשוב על הקמת משמר לאומי בגולן", סיפר אביבי.

צריך פה קשת של עשיה ופתרונות, שישפרו את המשילות

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו נרתמנו לסייע והעסק הזה נמצא בחיתולים. יש המון המון דרכים לשפר את המשילות. הלקח המרכזי שנכון גם למרחבים אחרים, שאין פתרון אחד בלעדי. צריך פה קשת של עשיה ופתרונות, שישפרו את המשילות, בין אם זה התנדבות, יותר גדולה לשומר החדש שפועל במרחבים החקלאים, בין אם זה התנדבות יותר משמעותית ל"מתמיד" של מג"ב שמאפשר לקבל סמכויות משטרתיות".

הלול השרף בבית לחם הגלילית

הלול השרף בבית לחם הגלילית צילום: נדב סולברג

מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים נשאל איך התנועה הולכת לסייע הולכת לסייע לחקלאים. "קודם כל בחשיבה על הפתרונות הנכונים והאיסטרטגיה איך לקדם את הפתרונות. צריך לזכור ש"הביטחוניסטים", פועלים בעיקר בשדה התודעתי ביכולת להעלות את המודעות בתקשורת ואצל התושבים עצמם במרחב, לסייע בגיוס המתנדבים, בעבודה מול הממשלה, הכנסת. כמובן שיש לנו קשר עמוק מאד מול מקבלי ההחלטות וכל מי שיצטרכו ממנו תקציבים ומדיניות ובענין הזה כמו שאנחנו מסייעים בנגב ובמקומות אחרים, אנחנו לרשותם של תושבי הגולן".