השר הסרוג המיועד בהתייחסות ראשונה לתפקיד: "זכות גדולה עבורי"

לאחר שקיבל את ההודעה הרשמית, חבר הכנסת אופיר סופר התייחס על המינוי לתפקיד שיקבל בממשלה הבאה, שר העליה והקליטה: "בהתרגשות ובחרדת קודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 15:04 יג בכסלו התשפג

השר הסרוג המיועד בהתייחסות ראשונה לתפקיד: "זכות גדולה עבורי"
ח"כ אופיר סופר, צילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

שר העליה והקליטה החדש: אחרי עיכובים רבים, בשבוע שעבר הושג הסכם בין הליכוד לבין הציונות הדתית. לפי ההסכמים, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות. בתוך כך, חבר הכנסת אופיר סופר התייחס לראשונה היום (ד') לתפקיד שהוא צפוי לקבל בממשלה הבאה. "בהתרגשות ובחרדת קודש קיבלתי את ההודעה על המינוי שלי לתפקיד שר העלייה והקליטה", אמר סופר.

עוד הוסיף ואמר כי "זאת זכות גדולה עבורי ומשימה ציונית מן המעלה הראשונה לפעול להעלאתם של יהודים מרחבי תבל למדינת ישראל, ולסייע להם להיקלט בארץ בצורה הטובה ביותר. בפני המשרד אליו אכנס בקרוב ניצבים אתגרים גדולים ומשימות לאומיות רבות. אפעל לבצע אותן בצורה הטובה ביותר. אני מודה לידידי, יו״ר מפלגת ׳הציונות הדתית׳ ושר האוצר לעתיד, בצלאל סמוטריץ׳ על האמון. בשם השם נעשה ונצליח".

התפקיד שהובטח לציונות הדתית

לאחר שבסיכומים בין הציונות הדתית לליכוד סוכם כי תקום וועדת רפורמות בראשה יעמוד חבר כנסת מהמפלגה, הודיע היום חבר הכנסת משה גפני כי הוא מתנגד להקמת הוועדה וכי להערכתו הוועדה לא תקום. בתדריך לעיתונאים הוסיף משה גפני כי במפלגתו רוצים להעביר את פסקת ההתגברות עם רוב של 61, בהקדם האפשרי, אחרי הקמת הממשלה. בליכוד, כידוע, מעדיפים לא למהר עם קידום הסוגיה. כזכור ביהדות התורה אמנם חתמו על נספח תפקידים אבל הודיעו כי עדיין לא פתרו את כל הסוגיות מול הליכוד וכי המשא ומתן עודנו נמשך.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, לפי הסיכומים, בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ברוטציה. מספר שתיים במפלגה, אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה ואורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות ושרה במשרד הביטחון. שמחה רוטמן, קבל את ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת ויוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, מסתמן כי מיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר, ואוהד טל יקבל את ועדת הרפורמות, עליה כאמור יש וויכוח מול יהדות התורה.