סוכל ניסיון הפיכה שלטונית של הימין הקיצוני בגרמניה

קבוצה של אנשי צבא לשעבר, המשתייכים לימין הקיצוני בגרמניה תכננו לפלוש לבניין הפרלמנט ולבצע הפיכה שלטונית. 25 איש נעצרו במהלך סיכול ההפיכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 12:42 יג בכסלו התשפג

סוכל ניסיון הפיכה שלטונית של הימין הקיצוני בגרמניה
צילום: shutterstock

על פי דיווח רשת ה- BBC הבוקר (ד'), סוכל ניסיון הפיכה שלטונית מצד הימין הקיצוני בגרמניה. קבוצה של כ- 50 בני אדם יוצאי צבא לשעבר, תכננו לפלוש לבניין הפרלמנט, לבצע הפיכה ולהחליף את השלטון. בראש הקבוצה עמד אדם גרמני כבן 71, ששמו היינריך ה-13 אשר על פי התביעה הפדרלית הינו אחד ממנהיגי הרשת הקיצונית. 

מעצרים גם באוסטריה ואוסטרליה

במבצע הנרחב לעצירת ההפיכה השלטונית, השתתפו 6,000 שוטרים אשר התפרסו ב-130 זירות שונות הפרוסות ברחבי גרמניה. הפשיטות התבצעו בגרמניה, אך על פי סוכנות הידיעות הגרמנית DPA, נעצרו גם באוסטריה ואוסטרליה. שר המשפטים הגרמני צייץ בטוויטר וכתב כי "התרחש מבצע גדול נגד הטרור שתכנן לבצע מתקפה על הגופים החוקתיים".

צילום: shutterstock

אנשי צבא לשעבר

בגלל חברותם בהתארגנות של אנשי צבא לשעבר, נחשבה הקבוצה למסוכנת במיוחד ועל כן, חייבה השתתפות של יחידות מיוחדות במבצע המעצרים. ניסיון ההפיכה הוא חלק ממסע דה-לגיטימציה לרפובליקה הגרמנית. קבוצת הימין הקיצוני פנו לבעלי תפקידים ברוסיה במטרה לשאת ולתת על הסדר החדש במדינה, ברגע שההפיכה תצליח. עם זאת, אין עדות שהאנשים שאליהם פנו השיבו בחיוב על הבקשה.