המכון הגרמני מתקפל: נדחה הכנס המשווה בין השואה והנכבה

במכון גתה ארגנו כנס המשווה בין השואה והנכבה ביום השנה לציון ליל הבדולח. לאחר גינויים של משרד החוץ, יד ושם דחו במכון את הכנס. |שגריר ישראל בגרמניה: "לא מספיק, האירוע הזה הוא בושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 10:35 טו בחשון התשפג

המכון הגרמני מתקפל: נדחה הכנס המשווה בין השואה והנכבה
מכון גתה, צילום: shutterstock

סערת הכנס של מכון גתה: במכון הגרמני הפועל בישראל אירגנו כנס בנושא "השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית", הכנס לא רק ערך השוואה בין השואה והנכבה אלא גם תוכנן להתקיים היום (ד') יום הציון לליל הבדולח. לאחר ביקורות רבות שהגיעו מצד בכירים בישראל הודיעו במכון כי הם דוחים את הכנס במספר ימים. גם שמו של הכנס שונה באתר המכון והוא נקרא כעת: "להבין את כאבו של האחר". למרות כל זה בישראל לא מתרשמים מדחיית הכנס ודורשים לבטלו.

הציוץ של שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור:

"זעזוע ושאט נפש"

הסערה החלה כאשר בציוץ בטוויטר של שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, התרעם השגריר על קיום הכנס המשווה בין השואה והנכבה. מאוחר יותר גם במשרד החוץ הגיבו ואמרו: "משרד החוץ מביע זעזוע ושאט נפש לנוכח זילות השואה הבוטה והכוונה הצינית והמניפולטיבית ליצור זיקה שכל מטרתה הכפשת ישראל". גם יושב ראש יד ושם, דני דיין הגיב לדברים וכתב: "האירוע המתוכנן ע"י מכון גתה בישראל הוא עיוות בלתי נסבל של השואה. קביעתו ליום השנה לפוגרום נובמבר (״קריסטלנאכט״) זוהי התנהגות בלתי נסלחת".

דני דיין: "עיוות בלתי נסבל"

דורשים לבטל את הכנס

לאחר הביקורות הקשות הגיבו במכון ודחו את הכנס, באתר המכון הם כתבו: " אנו מצרים על כך שהתעוררו תחושות קשות בשל בחירת התאריך לדיון בפאנל. לפיכך, לאחר התייעצות עם המרצים, אנו דוחים את האירוע". אך דחיית האירוע ושינוי שמו לא משנים את עצם ההשוואה שעורך הכנס בין השואה והנכבה. במשרד החוץ אמרו: "משרד החוץ קורא לכל הגורמים המעורבים לבטל את האירוע המקומם" והשגריר פרושאור הגיב וכתב: "זה לא מספיק, מכון גתה עיוור לכאב הניצולים, האירוע הזה הוא בושה לזכרון השואה".