היוזמה שהתחיל רכז בני עקיבא והפכה להחלטת ממשלה חוגגת עשור

לפני עשר שנים חשב רכז בני עקיבא על רעיון, אותו הפכה תנועת בני עקיבא ליום ההוקרה לפצועי צה"ל. מאז זה הפך להחלטת ממשלה וביום ראשון יצויין עשור לתחילת הפרוייקט

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 10:14 יג בכסלו התשפג

היוזמה  שהתחיל רכז בני עקיבא והפכה להחלטת ממשלה חוגגת עשור
טקס הוקרה. אילוסטרציה, צילום: Flash90

יום ההוקרה לפצועי צה"ל: ביום ראשון הקרוב תציין מדינת ישראל את יום ההוקרה הממלכתי לפצועי צה"ל ופעולות האיבה. יום שנולד בשיחה שגרתית של רכז מחוז דרום בבני עקיבא אליעד אברקי עם רעייתו, המשיך בהתגייסות של תנועת בני עקיבא שגם בחרה את התאריך וציינה יום זה בכל רחבי הארץ, והסתיים בהחלטת ממשלה להכרה ביום.

הפצועים ששילמו בגופם ובנפשם אינם זוכים לכבוד הראוי

היוזמה החלה לאחר שאברקי ראה כי הפצועים ששילמו בגופם ובנפשם אינם זוכים לכבוד והיחס הראוי מהחברה הישראלית ואין יום בלוח השנה בהם אנו מוקירים להם תודה. חניכי מועצת מחוז דרום בחרו בי"ז בכסלו כיום בו יצוין יום זה, התאריך העברי של החלטת האו"ם ב"כ"ט" בנובמבר 1947.  תחילה, יום זה צוין במחוז דרום בתנועה, כאשר בשנה שלאחר מכן תנועת בני עקיבא כולה נרתמה ליוזמה וציינה יום זה בכל הסניפים ברחבי הארץ.

במקביל, בני עקיבא החלה בפעילות מול ממשלת ישראל ונבחרי הציבור על מנת שיום זה יוכר כיום הוקרה ממלכתי ויצוין באופן רשמי ע"י מדינת ישראל. בסופו של דבר,  המאבק צלח והממשלה החליטה (לפני כ-8 שנים) כי יום זה יצוין כיום הוקרה ממלכתי בו מדינת ישראל כולה מצדיעה לפצועי צה"ל. השנה תציין מדינת ישראל יום זה ביום ראשון הקרוב.

אילוסטרציה

בני עקיבא, הכל החל ביוזמתה צילום: בני עקיבא

השבת - שבת ההוקרה לפצועי צה"ל

השבת הקרובה תצוין כשבת הוקרה בסניפי התנועה כשפצועי צה"ל יגיעו בימים הקרובים לסניפים ולקהילות המקומיות לספר את סיפורם האישי, וחניכי התנועה יפעלו בשטח ובמרחב הוירטואלי להעלאת המודעות ביום ראשון הקרוב. סיפורה של היוזמה שסחפה מדינה שלמה.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא יגאל קליין: "סיפורו של יום ההוקרה לפצועי צה"ל הוא סיפורו של הנוער המיוחד שלנו וסיפור על הכח והמהפכות שהוא מסוגל ויכול להוביל. "בשנה בה נפש יהודי הומיה הוא הנושא המוביל את תנועתנו, חובתנו הבסיסית היא להוקיר את אלה שהעניקו למדינתנו את התקומה"