בנט יוצא למאבק לטיהור שמו: "לא נלחם בשביל עצמי"

ראש הממשלה לשעבר הגיש תביעה ראשונה בסך חצי מיליון שקל נגד העיתונאי והצייצן יגאל מלכה: "למען כל מי שחפץ בתיקון השיח הציבורי בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 16:57 יא בכסלו התשפג

בנט יוצא למאבק לטיהור שמו: "לא נלחם בשביל עצמי"
בנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נפתלי בנט אמנם סיים את כהונתו כאיש ציבור עם התפטרותו אחרי תוצאות הבחירות, אבל הוא לא מתכוון לוותר במלחמה על טוהר שמו. הבוקר (ב') הגיש בנט תביעה ראשונה, בסך 500,000 שקלים, כנגד העיתונאי-צייצן יגאל מלכה בעקבות הפצת שקרים סדרתית נגדו במסגרת הפרויקט אליו התייחס ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט כפרוייקט לחיסול מכונת הרעל וניקיון השיח הציבורי. 

"למען כל מי שחפץ בתיקון השיח הציבורי בישראל"

התביעה נגד יגאל מלכה, בעל חשבון טוויטר פעיל ועיתונאי, שהפיץ באופן סדרתי את הטענה כאילו ראש הממשלה דאז בנט גנב 50 מיליון שקלים מכספי מדינה לכיסו, זאת לאחר שנשלח למלכה מכתב התרעה, ללא תגובה.

"הבנאדם אשכרה שאב במרמה 50 מיליון שקל מקפות המדינה לחשבונו הפרטי. שנתיים הם אכלו לנו את הראס בגלל חמגשיות וגלידת פיסטוק. בנט לכלא", כתב מלכה בעמוד הטוויטר שלו.

צילום: דוברות ימינה

בנוסף, ראש הממשלה לשעבר הקים צוות תחקירנים ומשפטנים שמטרתה לפעול כנגד תרבות הרעל והפייק ניוז שפשטה ברשתות בישראל. צוות זה אסף וארגן חומרים לאורך תקופה והכין תכנית מקיפה שתיושם בהדרגה בתקופה הקרובה. ״איני נלחם בשביל עצמי, אלא למען כל מי שחפץ בתיקון השיח הציבורי בישראל", כתב בנט בעמוד הטלגרם שלו. בנט הודיע כי הוא יתרום את התשלום למשפחות שכולות של חללי צה״ל. 

נפתלי בנט יוצא לקרב על שמו: "לא אשתוק יותר, מפיצי דיבה נוספים נתבעים"

כאמור,  בנט יצא למלחמה על טיהור שמו. בשבוע שעבר פרסם ברשתות פוסט ובו נכתב: "האמת יוצאת לאור. כראש הממשלה נמנעתי מעיסוק בדיבה כי סברתי שתפקידי לספוג, ‏אך אני מבין כעת שאין ברירה: ‏הנושא אינו בנט אלא עתיד המדינה שלנו ועצם קיומה".

ראש הממשלה לשעבר התייחס לעיתונאי החרדי יאיר לוי, שטען כי בנט שיפץ את ביתו על חשבון משלם המיסים. לאחר שהוא איים בתביעת דיבה, לוי התנצל והתחייב לפיצוי כספי. הוא פרסם גם ציוץ הבהרה ובו כתב: "אני מתנצל בפני ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט על שהוצאתי את דיבתו בפרסום דבר שקר כאילו שיפץ את ביתו הפרטי על חשבון המדינה, כאשר בפועל מדובר היה בהצבת אמצעי אבטחה סביב ביתו על פי דרישות השב"כ".

"מפיצי דיבה נוספים נתבעים כעת"

לוי המשיך: "בנט נענה לבקשת השב"כ שלא להיכנס למעון בבלפור בשל הצורך לבצע עבודות שידרוג אבטחה חיוניות. רה"מ בנט לא השביח את ביתו ולא לקח לכיסו ולו שקל אחד. אני מצר על הדברים שפרסמתי ומבקש את סליחתו של רה"מ בנט, אשתו וילדיו על עגמת הנפש שגרמתי להם".

כאמור, אחרי הפרשייה הזו, כתב בנט פוסט ובהמשך הבהיר כי כך ינהג מעתה: "עלינו לכבות את מכונות הרעל אשר מזהמות את חיי כולנו. ‏אתרום את מלוא הסכום לעמותת אור למשפחות חללי צה״ל. מפיצי דיבה נוספים נתבעים כעת, וכך ייעשה מעתה. לא אשתוק יותר. אחים אנחנו".