ביקור היסטורי: הנשיא הרצוג העניק למלך בחריין מזוזה העשויה מכסף

נשיא המדינה התקבל בבחריין בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר כבוד בארמון יורש העצר ולאחר מכן קיים פגישה עם המלך: "באתי הנה עם משלחת נכבדת של ראשי המגזר העסקי בישראל, שנלהבים להתחבר ולעשות עסקים עם אזרחי בחריין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 14:14 י בכסלו התשפג

ביקור היסטורי: הנשיא הרצוג העניק למלך בחריין מזוזה העשויה מכסף
הנשיא מעניק את המזוזה למלך בחריין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

לראשונה, נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, נחת הבוקר (א') לביקור ממלכתי בבחריין בהזמנת המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. בשעה 11:30 שעון ישראל, התקבל נשיא המדינה בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמון יורש העצר, ארמון "אל-קודאיביה" שבמנאמה, בירת ממלכת בחריין, שם פגש את המלך ואת ראש ממשלת בחריין ויורש העצר - סלמאן בן חמד אאל ח׳ליפה. בפגישתם, דנו הנשיאים בחשיבות שמייחסות המדינות ליחסים הבילטרליים, ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. 

בפתח הטקס התקבל נשיא המדינה על ידי המלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה. בהמשכו, נוגנו ההמנונים הלאומיים. לאחר מכן בפתח פגישתם של השניים העניק נשיא המדינה מתנה מיוחדת למלך בחריין- מזוזה העשויה מכסף. המזוזה עוצבה בהשראת כתרים של ספרי תורה ומסמלת את הכתרת ה׳ כמלך. נהוג להעניק מזוזה בכדי לבטא ברכה ורצון לשמור על שלומם של מקבליה. 

"זהו רגע גדול"

נשיא המדינה הודה למלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה, פתח את דבריו בערבית ואמר: "הוד מלכותך, מלך בחריין, אני מודה לך על קבלת הפנים בממלכת בחריין המכובדת,  כנשיא מדינת ישראל הראשון המבקר בממלכת בחריין".

הנשיא המשיך את דבריו: "הוד מלכותך, זהו רגע גדול ואני מתכבד להיות כאן בממלכת בחריין. אתה עומד בחזית עשיית ההיסטוריה באיזור, באיזור בו יהודים ומוסלמים יכולים לגור ביחד, בני אברהם, ולנוע קדימה בדרכי בשלום. זהו תהליך ארוך, אך ניתן לחלום עליו ולראות אותו. עמינו הצטרפו לדרך השלום וממלכת בחריין היא באמת אחת החלוצות בתהליך הזה, בכך שהצטרפה לעוד אומות הממשות שלום לטובת ורווחת כל העמים והאומות באיזור, והעולם כולו. 

"באתי הנה עם משלחת נכבדת של ראשי המגזר העסקי בישראל, שנלהבים להתחבר ולעשות עסקים עם אזרחי בחריין", אמר הרצוג לסיום. "זהו מסר של רצון טוב וידידות בין העם בישראל לעם הבחרייני. אז תודה רבה לך על האירוח, על המנהיגות שלך, על הידידות שלך. אני סבור ובטוח כי ביקור זה ישדרג את היחסים בנינו לטובת עמינו".

"ביקור זה תפקיד חשוב בהידוק היחסים"

המלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה ברך את הנשיא הרצוג לרגל ביקורו: "אנו סבורים כי לביקור זה תפקיד חשוב בהידוק היחסים בין שתי המדינות שלנו ובתמיכה בשאיפותינו המשותפות במובן של חיזוק השלום ופיתוח בר-קיימא, באיזור ובעולם. הביקור מהווה הזדמנות עבורך להיחשף ליופי של המגוון הדתי והתרבותי במדינתי ולרוח הידידות, הסובלנות ודו הקיום השליו בין חברי העם שלנו מכל הדתות והעדות ולשוב ולהדגיש את אמונתנו בערכי השלום, האחווה ושיתוף הפעולה בין בני אדם".

נחיתת הרצוג בבחריין: