ביקור ראשון של הרצוג בבחריין: "צעד נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו"

לראשונה, נשיא ישראלי המריא לביקור ממלכתי בבחריין. הבוקר התפרסם מאמר שכתב הנשיא הרצוג לעיתון הראשי הגדול ביותר בבחריין: "למול רוחות של התנגדות ומחאות בסופו של דבר הרצון האמיתי של העמים באזור הוא להגיע לשלום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/12/22 11:23 י בכסלו התשפג

ביקור ראשון של הרצוג בבחריין: "צעד נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו"
הרצוג ושר החוץ הבחרייני, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

לראשונה, נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, המריא הבוקר (א') לביקור ממלכתי בבחריין בהזמנת מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, נחיתתו בממלכה היתה בשעה 09:45. הנשיא יצחק הרצוג הוא הנשיא הישראלי הראשון לבקר בבחריין וביקורו ימשך יומיים. בשעה 11:30 שעון ישראל, יתקבל נשיא המדינה בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמון יורש העצר, ארמון "אל-קודאיביה", שם יפגש עם מלך בחריין ועם ראש ממשלת בחריין ויורש העצר - סלמאן בן חמד אאל ח׳ליפה. 

"צעד היסטורי נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו"

את פני הנשיא קיבל משמר כבוד בראשות שר החוץ של ממלכת בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. בפתח פגישתם אמר הנשיא: "ביקורי כאן בבחריין, מביא מסר של שלום, חיבה וידידות מעם ישראל לעם הבחרייני ולהוד מלכותו. אתה בעצמך, שר החוץ, חתום על הסכמי אברהם, שהם תרומה עצומה לשלום ולשגשוג במזרח התיכון וצעד היסטורי בפני עצמו. אני חושב שמה שאנחנו עושים היום זהו צעד היסטורי נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו והבאת ידידות ושותפות בהרבה תחומים נוספים. אני בטוח שביקור זה ישפר מאוד את שיתוף הפעולה בין העמים שלנו, והאזור כולו". 

הרצוג נחת בבחריין

הרצוג עם נחיתתו בבחריין | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"אהיה אורחו של מלך בחריין וממשלתו"

טרם המראתו אמר הנשיא כי מדובר צעד היסטורי נוסף ומיוחד ביחסים בין מדינת ישראל למדינות ערב. "עוד צעד לקידום השלום בינינו לבין בחריין ואיחוד האמירויות, מדינות הסכמי אברהם, בתקווה לעוד ועוד מדינות שתוכלנה להצטרף למעגל השלום עם מדינת ישראל. אני אהיה אורחו של מלך בחריין וממשלתו. אני מביא איתי משלחת של אנשי כלכלה כדי לחזק ולהדק את שיתוף הפעולה הכלכלי, שיתוף הפעולה בתחומים שונים עם בחריין".

לדבריו, בחריין מדינה חשובה במזרח התיכון והיא בעלת כלכלה מתפתחת בקצב מרשים. "אני שמח שתהיה לי הזדמנות לקדם עוד נדבך ועוד נדבך ביחסים בין המדינות. מחר אהיה אורחו של שליט האמירויות ושם אשתתף בועידת חלל, יחד עם ראש ממשלת הודו ומנהיגים נוספים בעולם. חשוב לומר ששיתוף הפעולה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות בנושא החלל הוא מהפכני. אנחנו שתי מדינות של מעצמות חלל אזוריות ואם מסתכלים על העתיד מבינים שיש לנו הרבה מה לשתף ולהרוויח". 

הבוקר התפרסם מאמר שכתב הנשיא הרצוג לעיתון הראשי הגדול ביותר בבחריין. "זה לא סתם כי למול רוחות של התנגדות ולמול הפגנות ומחאות בסופו של דבר הרצון האמיתי של העמים באזור הוא להגיע לשלום". 

במסגרת הביקור, יבקר הנשיא בבירה מנאמה שם יערוך פגישות עם המלך, בכירים בממלכה, חברי הקהילה היהודית ויבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים. מחר ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שיערך באבו דאבי ויפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של נשיא המדינה ונשיא איחוד האמירויות מאז כניסתו לתפקיד. בביקור, ידונו המנהיגים בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

לוח הזמנים המשוער של יומו הראשון של הביקור

  • שעון ישראל 10:00 /שעון בחריין 11:00 - עם הגעת נשיא המדינה לבחריין יתקבל הנשיא על ידי משמר כבוד וייפגש עם שר החוץ של ממלכת בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. 
  • שעון ישראל 11:30 /שעון בחריין 12:30 - לאחר מכן יתקבל נשיא המדינה בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמון יורש העצר, ארמון "אל-קודאיביה", שם יפגש עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל ח׳ליפה, ועם ראש ממשלת בחריין ויורש העצר סלמאן בן חמד אאל ח׳ליפה. 
  • שעון ישראל 15:00 /שעון בחריין 16:00 - בהמשך ייפגש הנשיא עם נציגי הקהילה היהודית בממלכת בחריין.
  • שעון ישראל 18:00 /שעון בחריין 19:00 - ולאחר מכן ישתתפו הנשיא וחברי המשלחת העסקית בפורום כלכלי בבניין המועצה לפיתוח כלכלה של ממלכת בחריין.