"המשפחה הרוסה מהמקרה": אוריאל זווית זוכה מעבירת רצח והורשע בהריגה

תושב חולון שירה למוות ביורי פודובני במהלך ויכוח על חניה לפני כשלוש שנים וחצי זוכה בבית המשפט המחוזי בתל אביב מעבירת רצח. הנימוק: "הירי בוצע תוך כדי קטטה ותנועה, ולא היה בכוונתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/12/22 12:28 י בכסלו התשפג

"המשפחה הרוסה מהמקרה": אוריאל זווית זוכה מעבירת רצח והורשע בהריגה
אוריאל זווית בבית המשפט, 2019, צילום: Flash90

אוריאל זווית, תושב חולון שירה למוות ביורי פודובני במהלך ויכוח על חניה לפני כשלוש שנים וחצי זוכה הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בתל אביב מעבירת רצח. השופט רענן בן יוסף פסק כי זווית אשם בעבירות הריגה ותקיפה בנסיבות מחמירות של החזקת נשק. הנימוק לזיכוי מרצח היה כי "הירי בוצע תוך כדי קטטה ותנועה, ולא היה בכוונתו".

"המשפחה הרוסה מהמקרה"

בהכרעת הדין כתב השופט בן יוסף כי "המחלוקת הייתה האם הוכיחה התביעה שבעת שלחץ על ההדק הייתה לו כוונה לרצוח. התביעה טענה כי יש להרשיע אותו ברצח בכוונה תחילה ואילו ההגנה טענה כי יש להרשיע אותו בהמתה בקלות דעה. הסרטונים אילמים אך מספרים באופן ברור על שאירע בזירה - לא כמו העדים שהיו באירוע. רואים בפירוש תגרה אלימה בין המחנות של פחות משתי דקות". 

בעקבות הכרעת הדין, עו"ד מרינה גולדווג-קון, שמייצגת את המשפחה, אמרה כי "המשפחה הרוסה מהמקרה, יש אכזבה מהכרעת הדין שזה לא רצח אלא הריגה".

פודובני נפגע בפלג גופו העליון והתמוטט במקום

על פי המופיע בכתב האישום שהוגש ב-מרץ 2019, זווית ניהל יחד עם אביו ואחיו עסק משפחתי לייבוא מדיחי כלים תעשייתיים לאולמות ומסעדות ופודובני ז"ל עבד בחנות לחומרי אריזה והובלות באותו הרחוב. ביום הירי החנה מנהל החנות של פודובני את מכוניתו בסמוך לעסק של אוריאל זווית, וזה הבחין בו ואמר לו שלא יחנה במקום. בין השניים פרץ ויכוח קולני שהגיע לכדי אלימות, אליו הצטרף אביו של זווית. מנהל החנות נמלט מהמקום, אך לאחר מכן שב אליו עם עובדיו, כשפודובני ביניהם.

במקום התחדשה קטטה נוספת וגדולה יותר, במהלכה שלף זווית את אקדחו ממכנסיו, נופף בו, כיוון לעברו של המנהל וירה פעם אחת באוויר. בהמשך הבחין זווית בפודובני מתקדם לעבר אחיו ואביו בניסיון לתקוף אותם - כיוון את האקדח למרכז גופו וירה בו מטווח קרוב. פודובני נפגע בפלג גופו העליון והתמוטט במקום. לאחר מכן זווית כיוון את האקדח לכיוון המנהל, ירה פעם נוספת ופספס.