סמוטריץ' על הרב טאו: "אם יש נשים מתלוננות - התלונות צריכות להתברר"

יו"ר הציונות הדתית מתייחס לראשונה לפרשיה שמסעירה את המגזר הדתי, ואומר כי יש לחקור את הממצאים ככל שישנם נגד נשיא ישיבת הר המור. מנגד: "כל אדם עומד בחזקת חפות, בוודאי אדם גדול כמו הרב טאו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 11:05 י בכסלו התשפג

סמוטריץ' על הרב טאו: "אם יש נשים מתלוננות - התלונות צריכות להתברר"
סמוטריץ' והרב טאו, צילום: Flash90

משטרת חברון שבמחוז ש"י פתחה לפני פחות מחודש בחקירה נגד נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, בגין תלונה על הטרדה מיני. בהמשך נודע כי המשטרה מקימה צוות חקירה מיוחד לחקירת החשדות נגד הרב. הבוקר (א') יו"ר הציונות הדתית בצלאל התייחס לפרשיה שמסעירה את המגזר הדתי לאומי.

"אנחנו נעים בין שני קטבים"

"לא מכיר את הפרטים ולכן אני לא יכול להתייחס", אמר סמוטריץ' בגל"צ. "אנחנו נעים בין שני קטבים. מצד אחד, כל אדם עומד בחזקת חפות, בוודאי אדם גדול כמו הרב טאו. מצד שני, ברור שצריך כל תלונה לברר ואם יש נשים מתלוננות אז התלונות צריכות להתברר". 

הרב טאו.

הרב טאו | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחיה של נחמה תאנה: מקורבי הרב טאו מאיימים על משפחתנו

יוסף בוירסקי, אחיה של נחמה תאנה, המתלוננת הראשונה נגד הרב טאו התראיין ביום שלישי שעבר בחדשות 12 וטען כי מקורבי הרב טאו מאיימים על משפחתם בעקבות תלונתה של נחמה כנגד הרב. בוירסקי אחיה של תאנה טען בריאיון כי מאפיית המשפחה שהוצתה לאחרונה, הגיעה לאחר איום מצד אדם שאמר למשפחה כי מישהו מתלמידי הרב יכול לפגוע בהם.

"הרב טאו בעצמו לא יעשה דברים", אמר אדם לפועל במאפייה של אבי משפחת תאנה, כך לטענת בוירסקי, "אבל יכולות להיות התארגנויות של תלמידים". זמן קצר אחר כך נשרפה המאפייה המשפחתית כשהמשפחה מצליחה לכבות אותה ברגע האחרון ומנעה נזק כלכלי רב.

עוד טוען אחיה, כי המשפחה עדיין לא קיבלה הסברים מהמשטרה מדוע הרב טאו עדיין לא זומן לחקירה. "המשטרה פתחה בחקירה עם זאת החקירה עוד לא קרתה והדרישה שלנו נמשכת". עוד טען בוירסקי כי "חלק מהאיומים הם ציבוריים כמו הדברים שאמר הרב קלנר ורבנים אחרים מישיבות הקו", וסיים: "לקבל כל מיני סוגים של איומים דברים שמתאימים יותר למשפחת פשע מאשר לבני תורה".