אחיה של נחמה תאנה מאשים: "מקורבים לרב טאו מאיימים עלינו"

במשפחתה של המתלוננת כנגד הרב טאו טוענים לאיומים כלפיהם מצד גורמים המקורבים לרב. הדברים נאמרים על רקע ההקלטה של הרב קלנר בה הוא נשמע אומר: "עלול להגיע במחיר חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 17:11 ה בכסלו התשפג

אחיה של נחמה תאנה מאשים: "מקורבים לרב טאו מאיימים עלינו"
הרב טאו. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התלונות נגד הרב טאו: אחיה של נחמה תאנה, המתלוננת הראשונה נגד הרב טאו התראיין היום לערוץ 12 וטען כי מקורבי הרב טאו מאיימים על משפחתם בעקבות תלונתה של נחמה כנגד הרב. יוסף בוירסקי אחיה של תאנה טוען בריאיון כי מאפיית המשפחה שהוצתה לאחרונה, הגיעה לאחר איום מצד אדם שאמר למשפחה כי מישהו מתלמידי הרב יכול לפגוע בהם.

אדם איים לפגוע במשפחה - המאפייה המשפחתית הוצתה

"הרב טאו בעצמו לא יעשה דברים", אמר אדם לפועל במאפייה של אבי משפחת תאנה, כך לטענת בוירסקי, "אבל יכולות להיות התארגנויות של תלמידים". זמן קצר אחר כך נשרפה המאפייה המשפחתית כשהמשפחה מצליחה לכבות אותה ברגע האחרון ומנעה נזק כלכלי רב.

עוד טוען אחיה, כי המשפחה עדיין לא קיבלה הסברים מהמשטרה מדוע הרב טאו עדיין לא זומן לחקירה. "המשטרה פתחה בחקירה עם זאת החקירה עוד לא קרתה והדרישה שלנו נמשכת". עוד טען בוירסקי כי "חלק מהאיומים הם ציבוריים כמו הדברים שאמר הרב קלנר ורבנים אחרים מישיבות הקו", וסיים: "לקבל כל מיני סוגים של איומים דברים שמתאימים יותר למשפחת פשע מאשר לבני תורה".

דבריו הקשים של הרב קלנר

באתר מקור ראשון פורסמה הקלטה של הרב יוסף קלנר, מרבני ישיבות הקו ומהמקורבים ביותר לרב טאו שנשמע אומר: "למה לא לעשות את את מה שהצעתי? תגיד לכולם, אם חפצים חיים הם, אם לא רוצים שהם, נשיהם ודורות אחריהם יפגעו, אז שיסתמו את הפה". עוד נשמע הרב אומר: "יהיה לזה מחיר, מחיר אישי, פותחי הפה אלה שמרחיבים פיהם בלא חוק ישלמו על זה, זה עלול להגיע במחיר חייהם".