"הגיע הזמן לבטל את מוסד הרבנות הראשית, שתפעל במסגרת וולונטרית"

אחרי שהראשון לציון קרא להדיח את נציב הקבילות על הדיינים והשופטים, קריאה להגביל את כוח של הרבנים הראשיים ולבטל את מוסד הרבנות הראשית: "בשום פנים ואופן לא להפקיד בידם סמכויות שלטוניות וכח של כפיה ומונופול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 08:56 י בכסלו התשפג

"הגיע הזמן לבטל את מוסד הרבנות הראשית, שתפעל במסגרת וולונטרית"
הרבנים הראשיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שיעורו השבועי של הרב יצחק יוסף במוצאי השבת ממשיך לספק כותרות. אחרי שקרא לחוקק את פסקת ההתגברות, בשיעורו אמש (שבת) הוא העביר ביקורת חריפה על נציב התלונות על השופטים והדיינים, השופט אורי שוהם, וקרא להדיחו.

"הרבנים הראשיים אינם מבינים את תפקידם בחברה דמוקרטית"

לדבריו, התלונות של הנציב נגד התנהלותו הן בעקבות היחס של הרב עובדיה יוסף, אביו, אל מוסד השיפוט והשופטים. "הכל זה נגיעות", טען הרב יוסף. בעקבות דבריוף בעמותת חדו"ש, לחופש דת ושיוויון, קוראים לדון בהדחתו וכן לסגור את מוסד הרבנות הראשית.

חילונים ודתיים

יחסי חילוניים ודתיים. על סף פיצוץ? | צילום: פלאש 90

"האזנה לדברי הבלע הגזעניים של הרב יוסף מחייבת שתי מסקנות: צדק נציב הקבילות השופט שוהם בקביעתו שהרב יוסף עבר על החוק ויש לדון בהדחתו, וכן שהגיע הזמן לבטל את מוסד הרבנות הראשית", אומר עורך הדין והרב הרפורמי אורי רגב, ממייסדי העמותה.

לדבריו, "הרבנים הראשיים אינם מבינים את תפקידם בחברה דמוקרטית ובמסגרת של שלטון החוק". לדעת רגב, "הרבנות צריכה לפעול במסגרת וולונטרית, המוגבלת לאלה המקבלים את סמכותם מרצון, ובשום פנים ואופן לא להפקיד בידם סמכויות שלטוניות וכח של כפיה ומונופול".

צפו בדבריו של הרב יצחק יוסף: