מפקד פיקוד הדרום המתיק את עונשו של לוחם גבעתי

לאחר שהח"ט שפט את החייל בשנית והשאיר את עונשו של החייל מחברון על עשרה ימים, המתקים מפקד פיקוד דרום את עונשו של החייל

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/22 11:11 ח בכסלו התשפג

מפקד פיקוד הדרום המתיק את עונשו של לוחם גבעתי
החייל, יכנס למחבוש, צילום: עיסא עמרו + טל שגיא

הומתק עונשו של החייל: לאחר שהביעה חרטה על התבטאויותיו אך למרות זאת נשפט בשנית לעשרה ימי מחבוש בעקבות התבטאויות פוליטיות. היום (ו') החליט מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו להמתיק את עונשו של החייל מחברון.

בהודעת צה"ל נכתב: "בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה"ל לפני שבוע, המליץ אתמול מפקד הגדוד סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. היום (ו'), החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לאשר ההמתקה".

צפו בתקרית בחברון:

לאחר הערעור המח"ט קבע - העונש ישאר

הלוחם שהתבטא בצורה שאינה הולמת הושעה מפעילות מבצעית עד לסיום התחקיר. לאחר שהודה במעשיו, הורשע במסגרת ההליך המשמעתי ונגזרו עליו עשרה ימי מחבוש. אתמול, הגיש הלוחם ערר על תוצאות ההליך. במקביל, בעקבות פגם שנפל בהליך המשמעתי, הוחלט להורות על העמדתו לדין מחדש בפני מפקד חטיבת גבעתי, אשר הרשיע את הלוחם וגזר עליו עשרה ימי מחבוש בבסיס הכליאה הצבאי.

הדיון בפיקוד הדרום

אלופ טלדנו עם הרמטכ"ל כוכבי וגנץ צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בזמן העמדתו לדין, הודה הלוחם במעשיו, הביע חרטה, ציין כי הוא מבין את חומרת המעשים וקיבל על עצמו את האחריות לביצוע העבירה. המח"ט הסביר ללוחם כי באפשרותו להגיש בקשת המתקה, במסגרתה יישקלו כלל השיקולים, כמקובל. עם זאת מפקד החטיבה אמר לחייל כי באפשרותו לבקש עוד בקשה להקלה בעונש.

התחקיר קובע - תגבור כוחות משטרה ומג"ב באיזורי חיכוך

בתחקיר, שסוכם על ידי אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס מכתב כי "הגדוד מבצע תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית יהודה בחודשים האחרונים באופן מקצועי, מבצעי ומוצלח. לפני כניסת הלוחמים לתעסוקה המבצעית, בוצעה הכנה מנטלית ומבצעית, בה הועברו כלל הנהלים באופן מסודר ובוצעו סימולציות. עוד צוין, כי בוצעו שיחות ערכיות בהובלת מפקדי הפלוגות ותדריכים לתרחישים המורכבים על ידי מפקד הגדוד".