ומה יעשו הנוסעים? משרד התחבורה סוגר את פתרון התחבורה הירושלמי

שירותי התחבורה הציבורית "תיק תק" ו-"באבל" שפועלים בירושלים ובתל אביב יבוטלו בסוף השנה הקרובה לאחר בקשתם של "אדג ו"דן". במשרד אומרים כי התקציב יעבור לשיפור התחבורה הציבורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 17:22 ז בכסלו התשפג

ומה יעשו הנוסעים? משרד התחבורה סוגר את פתרון התחבורה הירושלמי
הפרוייקס ייסגר , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא הביאו שיפור: שירותי התחבורה הציבורית "תיק תק" ו-"באבל" שפועלים בירושלים ותל אביב יסגרו. משרד התחבורה קיבל את בקשת החברות "דן" ו"אגד", המפעילות את שירותי התחבורה הגמישה "באבל" בגוש דן ו"תיק תק" בירושלים בהתאמה, שלא להאריך את השירות הניסיוני בתנאי הסבסוד הנוכחיים. הניסוי יימשך בשירות "קוויקר" בעמק חפר ו"תיק תק" בחיפה. המשרד יקצה את המשאבים המתפנים מהניסוי לטובת הרחבת שירות התחבורה הציבורית הסדיר.

לא הביאו לשיפור במדדי התפעול והשירות המתבקשים

משרד התחבורה בוחן בשלוש השנים האחרונות שירות מותאם ביקוש, במטרה לבחון רובד שירות נוסף של תחבורה ציבורית, השם דגש על רמת שירות גבוהה, אמינה, נוחה, מהירה ויעילה יותר. אך לאחר שבתקופה זו נערכו שינויים במודל ההפעלה להיטיב עם השירות בגוש דן ובירושלים, אבל לא הביאו לשיפור במדדי התפעול והשירות המתבקשים, החליטו במשרד לבטל את הפרוייקט. נוסעים המחזיקים יתרת נסיעות בשירותים הללו, יזוכו לכרטיס האשראי. 

אגד: "המיזם בירושלים התמודד עם אתגרים רבים"

באגד הגיבו ואמרו: "אגד נרתמה למיזם פורץ הדרך של משרד התחבורה והשקיעה מאמצים רבים להצלחתו. בתקופת הפיילוט התמודד המיזם בירושלים עם אתגרים גיאוגרפיים, תחבורתיים וטכנולוגיים רבים וכן עם השקה בתקופה מורכבת בה התמודדנו עם מגיפת הקורונה. הייחודיות של ירושלים מבחינה תחבורתית, המתאפיינת בתחבורה ציבורית טובה עם רכבת קלה יעילה ושרותי אוטובוסים בתדירות גבוהה, ריבוי חסימות בכבישים שפוגעים ביעילות השירות ומבנה סוציו-אקונומי שמהווה חסם לשירותי פריומים דיגיטליים, הביאו להחלטה שלא להאריך את הניסוי".