תכננו לבצע פיגוע בטווח המיידי: פרטים חדשים על החיסול בג'נין

כוחות הביטחון יצאו למבצע המעצרים לאחר שקיבלו התרעה כי אחד מהמבוקשים תכנן לבצע פיגוע ירי | צה"ל נערך להסלמה ירי מעזה | אין נפגעים לכוחותינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 09:31 ז בכסלו התשפג

תכננו לבצע פיגוע בטווח המיידי: פרטים חדשים על החיסול בג'נין
פעילות צה"ל הלילה, צילום: דובר צה"ל

שובר גלים: כוחות הביטחון יצאו הלילה (בין רביעי לחמישי) למבצע מעצרים לאחר שקיבלו התרעה כי אחד מהמבוקשים תכנן לבצע פיגוע ירי בטווח הזמן המיידי. בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת חרוב ושב"כ בכפר ואדי ברוקין נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. אין נפגעים לכוחותינו.

במהלך הפעילות, הכוחות חיסלו את בכיר הג'יהאד האסלאמי, קאסם א-סעדי, קרוב משפחתו של בסאם א-סעדי שמעצרו לפני ארבעה חודשים הוביל למבצע "עלות השחר". א-סעדי ששימש כמפקד גדודי ג'נין אחראי לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו, חימוש פעילים וכל זאת בהכוונת מפקדת הגא"פ.

הג'יהאד האסלאמי: נישאר מזלג התקוע בגרונכם עד שתלכו מאדמתנו

כמו כן, כוחות הביטחון חיסלו גם את עוזרו, נעים זוביידי, קרוב משפחתו של המחבל זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע ונתפס יחד עם חמישה אסירים ביטחוניים אחרים, כך לפי דיווחים פלשתינים. זביידי היה פעיל צבאי אשר מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו.

צילום: דובר צה"ל

גדודי ג'נין של הג'יהאד האסלאמי איימו כי כי החיסול לא יישאר ללא תגובה. "אנו מבכים את מותם של מוחמד איימן אלסעדי "אבו אל-יאמן", מפקד גדודי ג'נין, וג'מאל זוביידי, בעקבות פעולת התנקשות פחדנית שבוצעה על ידי ישראל במחנה ג'נין, עם עלות השחר. נישאר מזלג התקוע בגרונכם עד שתלכו מאדמתנו", אמרו בארגון הטרור.

 לפיד: המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור

ראש הממשלה יאיר לפיד ברך הבוקר את פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין. "פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין היא המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור. שני הבכירים שסוכלו, מפקד שטח בג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, ובכיר בגדודי אל-אקצא בג'נין, תכננו והוציאו לפועל פיגועים בשטח ישראל. 

עוד הוסיף ואמר כי "דווקא בימים סוערים אלה, בהם גורמים חסרי אחריות מנסים לגרור את צה"ל לויכוח קיצוני ולהסית חיילים נגד מפקדיהם, אני רוצה להביע הערכה לכוחות הביטחון. זו הדרך להלחם בטרור, זו הדרך להגן על אזרחי ישראל". 

לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים באוגדת יהודה ושומרון

במקביל, כוחות הביטחון פעלו בכפרים דורא ודיר צמת שבחטיבה המרחבית יהודה ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בפעילות בכפר דורא הלוחמים איתרו אקדח.

צילום: דובר צה"ל

שני מבוקשים נוספים נעצרו בכפרים בית פוריק שבחטיבה המרחבית שומרון, ובכפר אבו שחידם שבחטיבה המרחבית בנימין. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.