"ניצול ציני": גנץ דחה את בקשת בן גביר להיפגש עם הלוחם שנכלא

שר הביטחון גנץ דחה את בקשתו של השר המיועד לביטחון לאומי לבקר את הלוחם שהתעמת מילולית עם פעילי שמאל קיצוני: "על אף החשיבות שאני מייחס לחסינות חברי הכנסת אינני מאשר את ביקורך" | בן גביר: "גנץ הפקיר את חייל צה"ל וייצר ואקום מנהיגותי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 21:55 ו בכסלו התשפג

"ניצול ציני": גנץ דחה את בקשת בן גביר להיפגש עם הלוחם שנכלא
גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השר המיועד לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, פנה אמש לשר הביטחון היוצא בני גנץ וביקש להיפגש עם לוחם צה"ל שנשלח ל-10 ימי מחבוש בכלא לאחר שתועד אומר "בן גביר הולך לעשות סדר". הערב (ד') הגיעה תשובתו השלילית של גנץ.

על פי הפרסום ב"חדשות 12", גנץ דחה את בקשתו של בן גביר לבקר את הלוחם, וכתב לו: "התנהלותך מהווה ניצול ציני של חיילי צה"ל באופן המעורר שאט נפש. זוהי פגיעה מהותית בצה"ל. לפיכך על אף החשיבות שאני מייחס לחסינות חברי הכנסת אינני מאשר את ביקורך. לצה"ל הסמכות הבלעדית לממש היבטים משמעתיים ופיקודיים כל התערבות פוליטית בנושא פסולה מכל וכל". 

בן גביר מסר בתגובה כי "מי שמנצל את חיילי צה"ל ניצול ציני, הוא גנץ שהפקיר אותם וייצר ואקום מנהיגותי. כששר ביטחון מגבה אנרכיסטים במקום לשמור על חייליו ולתת להם גיבוי זו פגיעה בצבא".

הלוחם מהתקרית בחברון מדבר לראשונה: "המצב הנפשי שלי רע מאוד"

הערב, הלוחם התבטא לראשונה מאז אותה תקרית ביום שישי האחרון בחברון. עדות הובאה על ידי אלישע בן קימון באתר ynet, ובה הסביר כי במהלך הכשרתו ללוחמה כלל לא דובר על איך מתמודדים עם אזרחים. "בהכשרה התעסקתי באיך להילחם. לא היה דיבור ברמת הפרטי פרטים איך להילחם באנרכיסטים". עוד הוא אמר למפקדים: "אנחנו בני אדם ולא רובוטים, עושים טעויות ולומדים מהן".

תחילה ציין הלוחם כי הוא סגר 21 ימים בבסיס. "הסד"כ בפלוגה היה נמוך ולא ישנתי בכלל. זה יחד עם הלחץ השפיע על התגובה. נפגעתי בצורה קשה מכך שהפרצוף שלי בכל הארץ. המצב הנפשי שלי רע מאוד... התנהגותי לא הייתה נכונה, אבל בוא נזכור שתקפו אותנו פיזית ונפשית. שמעתי שאני אשם, שזה בסדר שתקפו אתכם. אני מבקש להישפט לגופו של עניין".

התקרית בחברון