בן גביר לגנץ: "ברצוני לבקר את החייל בבית הכלא"

יו"ר עוצמה יהודית פנה בבקשה לשר הביטחון שיאפשר לו לבקר את החייל שנשלח לעשרה ימי מחבוש בכלא הצבאי: "מצר על הענישה הלא מידתית שמופנית כלפיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 08:01 ו בכסלו התשפג

בן גביר לגנץ: "ברצוני לבקר את החייל בבית הכלא"
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התקרית בחברון:  לוחם גבעתי שתועד אומר לפעילי שמאל אמירות פוליטיות המצדדות באיתמר בן גביר נענש על ידי צה"ל לעשרה ימי מחבוש בכלא. יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, פנה אמש (ג') לשר הביטחון בני גנץ וביקש להיפגש עם לוחם צה"ל שנשלח ל-10 ימי מחבוש בכלא לאחר שתועד אומר: "בן גביר הולך לעשות סדר".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בבקשה ציין חבר הכנסת בן גביר: "אינני רואה פסול בהתנהלותו של החייל אל מול המציקים ואני מצר על הענישה הלא מידתית שמופנית כלפיו. ברצוני לבקר את החייל בבית הכלא הצבאי מחר ולעודד את רוחו".

בן גביר: תחשבו פעמיים על העונש הזה, זה מסר רע מאוד

עוד הוסיף ואמר כי "לא יכול להיות שבאים אנרכיסטים, מקללים, יורקים, תוקפים את החיילים הגיבורים שלנו. לוחמים מגיבים, אפשר בהחלט לקחת אותם לצד ולהגיד להם 'תגובה יותר מידתית, פחות מידתית', אבל לשלוח לעשרה ימים בכלא? זה לא סביר, זה לא מידתי, זה לא נכון, זה לא ראו. התפקיד שלנו לתת גב ללוחמים שלנו, לתת גב לחיילים שלנו ואני דורש מהצבא, תחשבו פעמיים על העונש הזה. זה מסר רע מאוד".

צילום: ללא

בתוך כך, בעירו של החייל, קריית מלאכי מתארגנת הפגנה של התושבים במטרה לתמוך בחייל ובני משפחתו. בהודעה שהופצה בעיר וברשת נכתב: "לאור המצב החמור שבו חייל מעירנו נכנס למעצר ועלול להיכנס לכלא, אנחנו מבקשים מכל תושבי העיר להגיע להפגנת ענק". ההפגנה מתוכננת ליום רביעי בערב. את המודעה מסיימים המארגנים בסיסמא: "הוא שומר עלינו - אנחנו נשמור עליו".