"עניתי באותה שפה" הלוחם שנידון לימי מאסר מבקש הקלה בעונש

חייל חטיבת גבעתי שתועד מתעמת עם פעילי שמאל בחברון פנה במכתב למפקדיו וביקש שיקלו על העונש שנגזר עליו: 10 ימי מאסר בכלא צבאי: "הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 13:55 ה בכסלו התשפג

הלוחם שנידון לימי מאסר מבקש הקלה בעונש
לוחמים בצומת הגוש, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

לוחם גדוד "צבר" של חטיבת גבעתי נידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי לאחר שתועד מתעמת עם פעילי שמאל בחברון, ועתה (ג') הוא פונה במכתב למפקד החטיבה ולאלוף פיקוד המרכז בבקשה להקל את עונשו, "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא".

"לא רציתי להתנהג בצורה לא ראויה לחייל"

הלוחם תיאר כיצד הגיעו מפגינים למקום ביום חמישי האחרון והחלו לקלל אותו ואת שאר החיילים, "עשינו הכל כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים. אחד מהם צעק עלי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל. עניתי לו באותה שפה בה הוא השתמש". עוד הוסיף, |הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לתת עמדה". 

לדברי החייל, הוא היה לחוץ מהאירוע ועל כן מבקש התחשבות במצבו, "אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש".