ליברמן: חייל לא יהודי עדיף על תלמיד ישיבה

בעקבות ההסכם עם הליכוד כי יו"ר נעם יהיה אחראי על ארגון ׳נתיב׳, יו"ר ישראל ביתנו תקף: "אבי מעוז רוצה לחסום את הכניסה לחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 15:30 ד בכסלו התשפג

ליברמן: חייל לא יהודי עדיף על תלמיד ישיבה
ליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש נחתם ההסכם בין מפלגות הליכוד ונעם, וחבר הכנסת אבי מעוז רשם לזכותו שלושה הישגים: הקמת רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה, מעוז עצמו ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ויהיה אחראי גם על הארגון ׳נתיב׳ ועל יחידות נוספות. בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, תקף שר האוצר היוצא, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, את המינוי של אבי מעוז לעמוד בראש ארגון 'נתיב'.

"למנות את אבי מעוז לממונה על 'נתיב 'זה לחסום את נתיב העלייה לכל יוצאי חבר העמים. אני לא יודע מה בכלל ההתייחסות של ראש הממשלה המיועד אבל כדאי להזכיר, ברגע זה בצבא הגנה לישראל משרתים חמש וחצי אלף חיילים שהם לא יהודים על פי ההלכה. מבחינתי הם הרבה יותר יהודים מכל תלמידי הישיבות בפונובז', חברון. וכנראה גם אותם אבי מעוז רוצה לחסום את הכניסה לחבר הישראלית", אמר ליברמן.

על ההתיישבות הצעירה: ברגע שנתניהו עומד בראש הוועדה - שום דבר לא יקרה בעניין הזה

"בישראל היום" פורסם כי על פי המתווה בין המפלגות בתוך 60 ימים יוסדרו 60 מהיישובים ובין היתר ההסדר כולל גם: הפקעת קרקעות לפיתוח תשתיות, תקנים חדשים במנהל האזרחי, כ-25 מיליון שקלים בשנה לצורכי ביטחון ביישובים. 

במענה לשאלה בנוגע על ההתיישבות הצעירה, ענה יו"ר ישראל ביתנו כי "ברגע שנתניהו עומד בראש הוועדה שאחראית על הסדרת ההתיישבות הצעירה זה אומר ששום דבר לא יקרה בעניין הזה".