מועצת יש"ע נגד הרמטכ”ל: "מנע הגעת פרובוקטורים ליהודה ושומרון"

יו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן שלח מכתב לרמטכ"ל בו הוא קורא למנוע מפעילי שמאל להגיע ליהודה ושומרון: "לא לתת לפרובוקציות מתוכננות ומתוקשרות להחליש את חיילנו הנתונים בחזית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 21:00 ג בכסלו התשפג

מועצת יש"ע נגד הרמטכ”ל: "מנע הגעת פרובוקטורים ליהודה ושומרון"
כוכבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התקרית בחברון: בעיר חברון התפתח ביום שישי האחרון חיכוך בין לוחמי צה״ל לפעילי שמאל שערכו סיור בעיר. בעקבות ממצאי התחקיר שבוצע באוגדת איו"ש, הוחלט אמש (מוצאי שבת) להשעות שני לוחמים ומפקדים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי בשל האירוע בחברון. בעקבות התקרית, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי שלח אגרת לחיילים בעקבות התקרית בחברון בה טען כי "אירועים שכאלה מכתימים את שמה של היחידה שבה החייל משרת, את צה״ל ואת מדינת ישראל".

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, שלח הערב מכתב לרמטכ"ל בו הוא קורא להגן על חיילי צה"ל מפני אנרכיסטים וארגונים נתמכי טרור. "מזה זמן רב שאנו מתריעים בפני מערכת הביטחון על כך שצה"ל ושאר גורמי הביטחון והמשפט נמנעים מלטפל בצורה ראויה כנגד פעילים אנרכיסטים וקבוצות הנתמכות בידי ארגוני טרור וחושפים את חיילנו לפרובוקציות מתוזמנות ומתוקשרות במטרה לפגוע בצה"ל ובמדינת ישראל. לצערנו הרב תחת זאת אמש", כתב נאמן.

שלמה נאמן

שלמה נאמן צילום: גרשון אלינסטון

חיילנו נאלצים להתמודד עם הטרדות אלימות

"עם צאת השבת, הופתענו לראות כי במהלך השבת קיבלו חיילי צה"ל אגרת המשקפת 'כשל ערכי' בו אין הגדרה ברורה, מי הוא האוייב שמטרתו לפגוע במדינת ישראל ולגרור אותה ואת צה"ל לאינסטנציות בין לאומיות אנטישמיות, ומי הם בנינו חיילנו האמורים לקבל גיבוי מלא מהדרג הפיקודי הבכיר. טשטוש ערכי".

עוד הוסיף ואמר כי "וחוסר בהירות לא יקטינו את הבעיה אלא יתנו רוח גבית לאותם ארגונים להמשיך ולפגוע בצה"ל ובחייליו. אותם קבוצות שמוכרות היטב למערכת הביטחון, אשר חלקן אף מגיעות מחו"ל , פועלות בניגוד לחוק ומגיעות במטרה להתגרות בחיילים, להפריע לתושבים ולהתסיס את האזור. בזמן שהחיילים צריכים למלא את משימותיהם, הם נאלצים להתמודד עם הטרדות אלימות. הפתרון לכך אינו נמצא באגרות לתקשורת אלא בהפעלת סמכותך ובהנחיית הכוחות למנוע את הגעת הפרובוקטורים לאזורי חיכוך". 

פעילי שמאל. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום:Sraya Diamant/Flash90

לא לתת לפרובוקציות מתוכננות ומתוקשרות להחליש את חיילנו

בסיום דבריו, קרא נאמן לכוכבי שידאגו להרחיק את פעילי השמאל מיהודה ושומרון. "אני קורא לך אדוני הרמטכ"ל ולפיקוד הבכיר של צה"ל ומערכת הביטחון להגן על חיילנו ולפעול למיגור התופעה - לדאוג להרחקתם של האנרכיסטים מאזורי יהודה ושומרון ולא לתת לפרובוקציות מתוכננות ומתוקשרות להחליש את חיילנו הנתונים בחזית. למותר לציין שאין בדרישה זו מתן לגיטימציה לכל פעולה או אמירה של חיילי צה"ל, וכי יש לפעול בדרכים משמעתיות במקרה של מעידה או התנהגות בלתי הולמת", אמר יו"ר מועצת יש"ע.