טדסה טשומה הובא למנוחות: "זכית להיות סמל לעלייה"

הנרצח השני בפיגוע הקשה בירושלים, טדסה טשומה הובא למנוחות בירושלים ומאות בני משפחה ומכרים ליוו אותו בדרכו האחרונה | השרה תמנו שטה הספידה: "אנחנו יחד אתכם כואבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 13:28 ג בכסלו התשפג

טדסה טשומה הובא למנוחות: "זכית להיות סמל לעלייה"
הלוויתו של טדסה טשומה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלווית הנרצח השני בפיגוע בירושלים: הנרצח השני בפיגוע הקשה בירושלים, טדסה טשומה, הובא למנוחות בירושלים. רבים ממכריו של טדסה אחזו בתמונתו וממיררו בבכי בעת ההספדים "קהילות ירושלים" בהר המנוחות בגבעת שאול. טדסה, בן 50 ואב לשישה ילדים נרצח בפיגוע הקשה בירושלים שגבה גם את חייו של אריה שצ'ופק, תלמיד הישיבה בן ה-16.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בין המספידים: משה ליאון ופנינה תמנו-שטה

"פגשתי את טדסה במקרה בערב שלפני הפיגוע" אמר ראש עיריית ירושלים משה ליאון. "הוא השתתף בחנוכת המרכז החדש ליוצאי אתיופיה שם חגגנו כולנו את חג הסיגד". לאון המשיד בהספד: "אתה מהווה השראה יוצאת דופן עבור העם כולו. לפני 21 זכית להגשים חלום אותו נשאו בליבם אבות אבותיך במשך אלפי שנים, זכית לעלות לארץ ישראל. שישה ילדים לתפארת גידלתם אתה ורעייתך שנולדו כאן והגשימו את חלום הדורות. זכית להיות סמל לעלייה, לגבורה, לאהבת הארץ. פנים כל כך טובות. זכיתי לבקר אותך בשעות האחרונות שלך בבית החולים. כמה אור היה בפנים שלך. מטען הנפץ של הטרור הפחדני היה מטען של שנאה אחוזת טירוף", סיים ראש העיר.

 

רב הקהילה האתיופית: "קשה לי לומר שאתה לא איתנו"

אחד מחבריו של טדסה טשומה אמר ל-"ישראל היום": "טדסה היה בחור זהב. היה שקט ונחמד וזה עצוב מאוד. גרתי לידו במשך הרבה שנים בשכונת נווה יעקב בירושלים. זה אסון נורא". פנינה תמנו-שטה, שרת העלייה והקליטה הספידה ואמרה: "ארץ ישראל נקנית ביסורים והמחיר כבד. ביום רביעי הארור הוא היה בדרכו לעבודה. הוא חגג את חג הסיגד. אויבינו לא ינצחו אותנו, לא ניתן לאף בן עוולה ומחבל ארור לשבור אותנו כעם. ממשלת ישראל מרכינה את ראשה ואנחנו יחד איתכם כואבים את הכאב".

רב הקהילה האתיופית אמר במסע הלוויה: "קשה לי לומר שאתה לא איתנו. החיוך והסלחנות שלך תרמו לנו לקהילה, הנאמנות שלך לשמירת מצוות. ביום שלישי ישבת לידי בחיוך ובשמחה. הגורל היה כבר גמור. טדסה, פרנסת משפחה בכבוד. ביום הסיגד שלא רצית להיות בעבודה אבל עול הפרנסה הוא מבריאת העולם. הכאב והצער עוד ילוו אותנו".

איתמר בן גביר בזירת הפיגוע: