טדסה טשומה יובא היום למנוחות: "כואב לי עליך אחינו טדסה"

טדסה טשומה, הנרצח השני מהפיגוע הכפול בירושלים יובא היום למנוחות. חברים ואנשים שהכירו את טדסה הספידו אותו לאחר הבשורות על מותו: "לצערי היום התבשר לי על לכתך".

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 07:51 ג בכסלו התשפג

טדסה טשומה יובא היום למנוחות: "כואב לי עליך אחינו טדסה"
צילום: באדיבות המשפחה

הפיגוע בכניסה לירושלים: בית החולים שערי צדק הודיע אמש (ש') כי טדסה טשומה בן מאדה הי"ד שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים, נפטר מפצעיו בערב שבת. טשומה, בן 50 במותו, עלה מאתיופיה לפני כ-21 שנים, והתגורר בשנים האחרונות בירושלים, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הלווייתו של טדסה תתקיים היום (א') בשעה 12:30 בצהריים בבית ההספד ׳קהילת ירושלים׳ בהר המנוחות בגבעת שאול.

עבד בבנק, התמחה בצורפות

טדסה שכאמור עלה לפני 21 אחד שנים מאתיופיה, התגורר בשנים האחרונות בירושלים. חברו לעבודה ספד לו בפייסבוק וכתב: "זוכר את הפעם ראשונה הכרות איתך,שבסוף יום העבודה שלי, ואתה לקראת העבודה השניה שלך כאיש תחזוקה, נצלבו מבטנו ואמרנו " סלם ,דנה נך" כך אנו, אוטומטי אומרים שלום במבט הראשון ללא הכרות. לצערי היום התבשר לי על לכתך".

טדסה התנסה גם בתחום הצורפות וטכשיטנות באחד הפרוייקטים לבני העדה האתיופית בירושלים. "טדסה הפך לצורף מצליח שיצר קולקציות מקוריות ששילבו אלמנטים מודרניים ומסורתיים (הרוב בשפה האמהרית)" ספד לו פרופסור יובל אלבשן". "חבריו סיפרו שהוא במיוחד אהב אלמנטים של בריאות ורפואה".

הפוסט של יובל אלבשן:

הרצוג: התפללנו לנס אך נעצבנו מאד

אמש נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לטדסה וסיפר כי פגש אותו לפני כמה חודשים: "לפני כמה חודשים פגשה מיכל את טדסה טשומה ז״ל במקום עבודתו כצורף בוגר של פרויקט מקסים בשם מג'מריה של אמנים מוכשרים יוצאי אתיופיה. בשבוע שחלף התפללנו לנס לאחר שנפצע קשה בפיגוע בירושלים. נעצבנו מאד כשראינו הערב את תמונתו הממוסגרת וההודעה הקשה על מותו. תנחומינו למשפחתו היקרה ואוהביו".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ספד לטדסה: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של טדסה טשומה בן מאדה, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ונפטר בסוף השבוע מפצעיו. בשבוע שעבר ביקרתי את משפחתו המסורה שעטפה אותו בחום ובאהבה, ואת הרופאים שנלחמו בגבורה על חייו כנגד כל הסיכויים. אני מחבק את המשפחה בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".