"עשינו טעות שהסכמנו שיקראו לנו חילונים": אשת ראש הממשלה בפוסט נוקב

הסופרת ואשת ראש הממשלה נפלה קורבן להפצת חדשות כזב בהן נטען כי היא מאמינה בישו, והיא לא נשארת אדישה: "אף אחד לא ינסה להגיד עלי משהו אחר ואני אשתוק. תבעתי בשם כל משפחתי המזועזעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 11:07 ג בכסלו התשפג

"עשינו טעות שהסכמנו שיקראו לנו חילונים": אשת ראש הממשלה בפוסט נוקב
ליהיא לפיד, צילום: באדיבות המצולמת

ליהיא לפיד, אשתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, סופרת ואושיית תרבות, קמה בוקר אחד וגילתה שהאינטרנט מלא בסרטון בו מופיע אדם וטוען כי היא שייכת לקהילת היהודים המשיחיים וכי היא מאמינה בישו. לפני כשבוע היא איימה בתביעה על הרב טוביה זינגר, המופיע בסרטון השקרי, וביום שישי האחרון הודיעה כי היא תובעת אותו. היא כתבה פוסט ארוך וסיפרה בו על הקשר שלה ליהדות ועל זהותה היהודית.

נינה של הרב עמיאל

היא סיפרה על ייחוסה לרב משה אביגדור עמיאל, מי שהיה רבה הראשי של תל אביב. הוא היה גם רבה הראשי של אנטורפן בבלגיה, הקים את ישיבת היישוב הישן בתל אביב וחיבר ספרים רבים. "תבעתי את האיש שהפיץ את השקר שאני לא יהודיה, כי אני הנינה של הרב משה אביגדור עמיאל ז"ל.
קראו לו לבוא לארץ הקודש והוא בא. הרב שהציונות בערה בו, בא ב-1936 כדי להיות הרב הראשי בעיר הצעירה שקמה בחולות".

לפיד הנזעמת הוסיפה: "אף אחד לא יפקפק ביהדותי. כי היהדות שלי יחד עם הציונות שלי היא הזהות שלי, והיא חלק פועם ופעיל בחיי, החל מהקידוש המשפחתי בכל שבוע עם החלה על שולחן, דרך החגים ועד להיות אמא גאה שהבן שלה מתגייס לשיריון כדי לשמור על המדינה".

"תבעתי אותו בשם כל משפחתי המזועזעת, אני צמה ביום כיפור"

היא הוסיפה בחריפות: "אף אחד לא ינסה להגיד עלי משהו אחר ואני אשתוק. אז תבעתי אותו. תבעתי אותו בשם אבי סבי הרב עמיאל. בשם בעלי. בשם כל משפחתי המזועזעת. חשוב לי שמי. חשובה לי יהדותי. היהדות שלי היא ציונית וישראלית ומלאת חום ואהבה - כזו שבה החגים והשבת הם חלק מהחיים, עושים קידוש בשישי, ליאורי מברך על החלה, וכן, אני צמה ביום כיפור".

היא סיימה באבחנה מעניינת: "אני יהודיה, אני ציונית, ואני חושבת שעשינו טעות שהסכמנו שיקראו לנו 'חילונים'. זה שם שכולו זלזול. אנחנו יהודים גאים ויהדותנו חשובה לנו. יחד עם הציונות היא בסיס חיינו כאן".