התקדמות משמעותית במו"מ: הפתרון של נתניהו למשבר עם בן גביר

הניסיונות להקמת ממשלה: בליכוד מנסים לפרק את הבעיות מול השותפות. לאחר פגישה בת שש שעות בין נתניהו ובן גביר מסתמן פיתרון אפשרי על תיק המריבה מול ש"ס

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 23:06 ל בחשון התשפג

התקדמות משמעותית במו"מ: הפתרון של נתניהו למשבר עם בן גביר
בן גביר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התקדמות במשא ומתן: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש היום (ה') עם יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר במטרה למצוא פתרון למשבר במשא ומתן הקואליציוני. בן גביר כאמור דורש את תיק הנגב והגליל. במקביל לבן גביר, גם בש"ס דורשים את התיק מה שמוביל לפלונטר הפוליטי, נראה כי לאחר הפגישה הושג מתווה שיוביל לפתרון המשבר מול עוצמה יהודית.

בניסיון לפרק את המוקש עלתה הצעה במהלך הפגישה לפצל את תיק הנגב והגליל לשני תיקים שונים, תיק הנגב והגליל שילך לבן גביר ותיק הפריפריה שיילך לש"ס. בן גביר על פי דיווחים לא שש להצעה אך ככל הנראה יקבל את ההצעה, מה שיוביל לפתרון הפלונטר. בן גביר דורש במשא ומתן גם את תיק הרווחה, בין הצדדים עוד לא נרשמה פריצת דרך. מה שכן סוכם הוא שבן גביר יקבל את תיק המורשת בממשלה הבאה.

מכתב הרבנים התומכים בסמוטריץ'

מוקדם יותר פורסם מכתב רבנים התומך בסמוטריץ' במשא ומתן עם הליכוד. במכתב שפרסמו הרב דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר והרב דוד חי הכהן הם מביעים את תמיכתם בסמוטריץ' ודרישותיו במשא ומתן הקואליציוני כך מפרסם העיתונאי יאיר שרקי. כזכור, הרב ליאור החתום על המכתב הוא רבו של איתמר בן גביר יושב ראש עוצמה יהודית.

שר המורשת הבא?

שר המורשת הבא? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הם מגבים במכתב את דרישותיו של סמוטריץ' בכל הנוגע למשרד הביטחון וכתובים כי סמוטריץ' חושב רק על ביטחון האזרחים ביהודה ושומרון ובכלל בארץ כולה. "חבר הכנסת סמוטריץ' נאמן עלינו בדרכו, להגן על חיי היהודים ביהודה ושומרון ולדאוג לביטחון ישראל. דרישתו למשרד הביטחון אינה יוזמה פרטיט אלא אחריות לכלל ישראל". עוד מוסיפים הרבנים וכותבים: "אנחנו החתומים מגבים את דרכו ומוחים על כל הטחות הכזב למיניהם בשעה גורלית זו".