רבו של בן גביר תומך בסמוטריץ': "מגבים את דרכו"

על רקע המחלוקות במשא ומתן בין הליכוד והציונות הדתית, מקבל יושב ראש המפלגה בצלאל סמוטריץ' תמיכה מהרבנים: "אנו מגבים את דרכו" | הרבנים דרוקמן וליאור חתומים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 19:11 ל בחשון התשפג

רבו של בן גביר תומך בסמוטריץ': "מגבים את דרכו"
הרב ליאור, צילום: Gili Yaari / Flash90

תמיכה רבנית בסמוטריץ': על רקע הקשיים במשא ומתן בין הליכוד וסמוטריץ', מקבל היום יושב ראש הציונות הדתית תמיכה רבנית חוצת גבולות בציונות הדתית. במכתב שפרסמו הרב דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר והרב דוד חי הכהן הם מביעים את תמיכתם בסמוטריץ' ודרישותיו במשא ומתן הקואליציוני כך מפרסם העיתונאי יאיר שרקי. כזכור, הרב ליאור החתום על המכתב הוא רבו של איתמר בן גביר יושב ראש עוצמה יהודית.

מכתב התמיכה מהרבנים:

מכתב הרבנים

מכתב הרבנים צילום: ללא

עוד הם מגבים במכתב את דרישותיו של סמוטריץ' בכל הנוגע למשרד הביטחון וכתובים כי סמוטריץ' חושב רק על ביטחון האזרחים ביהודה ושומרון ובכלל בארץ כולה. "חבר הכנסת סמוטריץ' נאמן עלינו בדרכו, להגן על חיי היהודים ביהודה ושומרון ולדאוג לביטחון ישראל. דרישתו למשרד הביטחון אינה יוזמה פרטיט אלא אחריות לכלל ישראל". עוד מוסיפים הרבנים וכותבים: "אנחנו החתומים מגבים את דרכו ומוחים על כל הטחות הכזב למיניהם בשעה גורלית זו".

הרב דרוקמן

הרב דרוקמן צילום: Avi Dishi/Flash90

"לעמוד באופן חד משמעי על הדרישה לתפקיד שר הביטחון"

לפני שבוע וחצי נפגש יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עם גדולי רבני הציונות הדתית ובראשם הרב דרוקמן. לאחר הפגישה פרסמו הרבנים תמיכה פומבית בצעדיו של סמוטריץ' ועמדו על כך שידרוש את תיק הביטחון: "הרבנים קוראים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, לחזק את רוח צה״ל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד הוסיפו: "הרבנים מבקשים לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות וציינו כי יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל. הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים".