"לעמוד על הדרישה לתפקיד שר הביטחון": הרבנים מגבים את סמוטריץ'

אמש נפגש יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עם גדולי רבני הציונות הדתית ובראשם הרב דרוקמן. לאחר הפגישה פרסמו הרבנים תמיכה פומבית בצעדיו של סמוטריץ' ועומדים על כך שידרוש את תיק הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/22 07:40 כ בחשון התשפג

"לעמוד על הדרישה לתפקיד שר הביטחון": הרבנים מגבים את סמוטריץ'
צילום: דוד וייל

המאבק על תיק הביטחון: סמוטריץ' נפגש אמש (א')  עם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן ועם עוד כמה רבנים נוספים, על מנת לקבל את תמיכתם לדרישותיו לקבל את תיקי הביטחון, החינוך והדתות. זאת על רקע הודעתו של יושב ראש ש"ס כי פניו לתיק האוצר.

רבני הציונות הדתית מגבים את סמוטריץ'

רבני הציונות הדתית בראשו הרב חיים דרוקמן, והרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן לשעבר, התכנסו אמש וקיבלו עדכונים מיו"ר הציונות הדתית על המגעים הקואליציוניים להקמת ממשלה. בפגישה השתתפו הרב דוד חי הכהן, הרב יהושע שפירא, הרב חיים גנץ, הרב שמעון כהן, הרב יואל מנוביץ׳, הרב דוד פנדל והרב דוד תורג׳מן.

פגישת סמוטריץ

פגישת סמוטריץ' והרבנים צילום: מפלגת הציונות הדתית

"לעמוד באופן חד משמעי על הדרישה לתפקיד שר הביטחון"

לאחר הפגישה פרסמו הרבנים את תמיכתם הבלתי מתפשרת בדרישותיו של סמוטריץ': "הרבנים קוראים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, לחזק את רוח צה״ל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד הוסיפו: "הרבנים מבקשים לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות וציינו כי יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל. הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים".

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרעי אולי ניצח באוצר אבל סמוטריץ' מחכה לו בדתות

כאמור, בין דרעי שהתלבט בין האוצר לפנים וסמוטריץ' שהצהיר כי יהיה שר ביטחון או שר אוצר מתנהל קרב כפול, גם על תיק האוצר, וגם על תיק הדתות. ההשלכה על ההחלטה של דרעי תגיע מהקרב על תיק הדתות, אם עד הבוקר בציונות הדתית תכננו לקיים הידברות בנוגע למי יקבל את התיק ואיך יחולקו המינויים החשובים שכפופים למשרד, כעת סמוטריץ' דורש את התיק בגלוי ומתכוון לקיים מו"מ עיקש יותר ומפורט יותר, כשהוא דורש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות.