צפו בתיעוד חשד לפיגוע בבאר שבע: הנהג הדורס טוען כי "איבד שליטה"

תלמיד מבית הספר של חיל האוויר בבאר שבע נפצע באורח בינוני לאחר שנדרס בדרך אילן רמון באר שבע | הנהג, תושב רהט, טען: "איבדתי שליטה על הרכב, זו הייתה תאונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 14:16 ל בחשון התשפג

חשד לפיגוע בבאר שבע: הנהג הדורס טוען כי "איבד שליטה"
צילום: דוברות המשטרה

חשד לפיגוע בבאר שבע: נער בן 18, תלמיד מבית הספר של חיל האוויר, נפצע היום (ה') באורח בינוני לאחר שנדרס בדרך אילן רמון בבאר שבע. פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצוע לבי"ח סורוקה עם חבלה בגופו. אזרחים ושוטרים שהיו במקום הצליחו להשתלט על הנהג, תושב רהט, והוא נמצא בחקירה. 

טרם חקירתו בשב"כ, אמר הנהג הפוגע כי מדובר בתאונה, וטען: "איבדתי שליטה על הרכב, זו הייתה תאונה". בנוסף לכך, לפני יומיים הוא חסם חניה של תושב באר שבע, ובין השניים התפתח ויכוח מילולי שבעקבות כך שניהם נחקרו במשטרה לאחר תלונות הדדיות בגין איומים.

המשטרה: מתחזק החשד שמדובר בדריסה מכוונת

מהמשטרה נמסר כי כל כיווני החקירה נבדקים וכי מתחזקת ההערכה שמדובר בפיגוע טרור. מפקד מרחב נגב, תת ניצב נחשון נגלר עם פרטים חדשים על אירוע הדריסה בבאר שבע: ״מתחזק החשד שמדובר בדריסה מכוונת״.

בתיעוד נראה הרכב הדורס פוגע בנער וממשיך בנסיעתו כאשר בן ה-18 נגרר על גג הרכב עד שנופל על הכביש. החובשים של מד"א ליאור פז ורון-אל ישראלי סיפרו: "כשהגענו ראינו את ההפצוע שוכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה בגפיים. סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב שעלה על המדרכה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות וקיבועים ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב בינוני".

סכנה מיידית לחייו של אחד הפצועים בפיגוע בירושלים

יממה קשה עברה על העיר ירושלים, כאשר שני פיגועי חבלה הרעידו את העיר ובאחד בהם נרצח אריה שצ'ופק, תלמיד ישיבה בן ה-15. מבית החולים מעדכנים כי ממשיך להיות אנוש מצבו של אחד הפצועים בפיגוע המאושפז במצב אנוש ביחידה לטיפול נמרץ עם סכנה מידית לחייו. שני הפצועים הנוספים בהכרה ובמצב יציב, מאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ ילדים וטיפול נמרץ מבוגרים, כך נמסר הבוקר (ה') מבית החולים שערי צדק.

זירת הפיגוע אמש.

זירת הפיגוע אמש. צילום: דוברות המשטרה

במהלך יום רביעי, אמש, טופלו במרכז הרפואי שערי צדק 23 פצועים מהפיגועים הבוקר בכניסה לעיר ורמות. מתוכם, 6 פצועים שטופלו בדרגות פציעה שונות ו-17 נפגעי חרדה. בעקבות המצב הביטחוני, עשרות בני אדם השתתפו אמש בהפגנות מחאה ברחבי הארץ. בכניסה לירושלים, במקום שהתרחש הפיגוע, המפגינים שיבשו את התנועה במחאה על פיגועי החבלה. כמה מהמפגינים החזיקו שלטים בהם נכתב: "דם יהודי אינו הפקר"ו-"מוות למחבלים". המפגינים אף חסמו את כביש מספר 1 לזמן קצר והורחקו מהמקום על ידי המשטרה.