הוחזרה לישראל גופתו של הדרוזי טירן פרו

סוף לפרשייה: לאחר שגופתו נחטפה מול עיניי משפחתו בבית חולים בג'נין, הועברה לישראל גופתו של הצעיר הדרוזי מדלית אל-כרמל | גורם ביטחוני בכיר: "העברנו דרישה חד משמעית: או שתחזירו את הגופה או שנחזיר אותה בשיטות שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 07:11 ל בחשון התשפג

הוחזרה לישראל גופתו של הדרוזי טירן פרו
טירן פרו, צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חטיפת גופת הישראלי: גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג בג'נין ונחטפה בידי חמושים פלשתינים, הוחזרה לישראל. בישראל הודיעו הבוקר (ה') כי לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות, גופתו של הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין ביום שלישי האחרון הועברה למשפחתו בישראל.

גורם ביטחוני בכיר: לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה

גורם בטחוני בכיר התייחס להחזרת גופתו של טירן פרו ז"ל לישראל מג'נין, ואמר: "זו פרשה שבבסיסה היא פרשה הומניטארית במסגרתה שני חברים נכנסים לג׳נין, מבצעים תאונת דרכים קשה ונפצעים. הבוקר בסביבות השעה 4 בהובלת המתפ"ש האלוף רסאן עליאן הושבה הגופה. הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון לקחו את האירוע הזה כמבחן לפתור בעיה מורכבת דווקא בעיר ג׳נין. הרשות הוכיחה כאן משילות ואחריות, וזה כשאנחנו בתקופה מורכבת ביטחונית וחווים פיגוע בירושלים.  לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה".

הגורם הביטחוני הבהיר כי לא ניתן שום דבר בתמורה. "העברנו דרישה חד משמעית: או שתחזירו את הגופה או שנחזיר אותה בשיטות שלנו. לא נתנו שום דבר בתמורה לחוטפים. המשפחה ראתה את החמושים חוטפים את הבן. אנחנו נמצה את הבדיקה שלנו באשר למה אירע בבית החולים", אמר הגורם הביטחוני.

בעקבות מצבו הקשה, הוחלט להשאיר את טיראן בבית החולים

כזכור, תחילת הפרשייה ביום שלשי אז התרחשה תאונת דרכים קשה בג'נין שם שוהים כמה תושבי דלית אל-כרמל. גורמי הביטחון עשו מאמצים על מנת להחזיר את הגופה והיו בקשר עם הרשות הפלשתינית כשגם מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל, דיבר עם גורמים פלשתינים בניסיון להביא לשחרור הגופה, שכאמור הועברה הבוקר למשפחה.

דודו של טירן, ששהה איתו בבית החולים בשעה שהחמושים הפלשתינים חטפו את גופתו, אמר אמש (ד'): "האחיין שלי נסע לג'נין, עשה תאונת דרכים והתהפך, הוא והחבר שלו, שניהם היו במצב קשה, אחד הפצועים הובל לרמב"ם על ידי מסוקי חיל האוויר והבעיה היא שמצבו של פרו היה כל כך קשה, הוא סבל מפגיעות פנימיות ורב מערכתיות, ונאלצנו להשאיר אותו בבית החולים בג'נין לקבלת עזרה ראשונה".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"לא יכלנו להביא אותו לרמב"ם" אומר הדוד,  "כי כל העברה כזו הייתה כרוכה בסיכון החיים שלו, לכן החלטנו להשאיר אותו בביה"ח, ולאחר הניתוח מצבו היה קשה עד יציב, ולקראת שעות הערב מגיעים לשם חמושים רעולי פנים עם יריות, בערך 30 במספר, חוטפים את האחיין שלי, מנתקים אותו מהמכשירים בעודו בחיים ובורחים משם".

המפגינים הדרוזים איימו, גנץ בירך

מול בניין העירייה של מועצת דלית אל כרמל נערכה אמש (ד') הפגנה של תושבי היישוב בדרישה להביא לשחרור גופתו של טירן, בין היתר איימו המפגינים כי אם לא תשוחרר הגופה, הם יכנסו בעצם לג'נין: "אנחנו עדיין סומכים על כוחות הביטחון, אבל אם לא תושב הגופה ניכנס כל הדרוזים לג'נין ותושבי העיר יישאו באחריות".

שר הביטחון בני גנץ הגיב להשבת גופתו של טירן פרו ז"ל לישראל, ואמר: "‏אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il