"נועד לגדולות": אריה שצ'ופק הי"ד הובא למנוחות

מאות ליוו את אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בכניסה לירושלים, בדרכו האחרונה | אביו של הנרצח ספד בבכי: "אני רוצה להיפרד מהבן שלי, אני מעריך כל רגע שהיה איתנו כילד במשפחה שלנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/11/22 15:44 כט בחשון התשפג

"נועד לגדולות": אריה שצ'ופק הי"ד הובא למנוחות
אריה הי"ד, צילום: באגדית המשפחה

בפיגוע הראשון שאירע הבוקר (ד') בכניסה לירושלים נרצחאריה שצ'ופק תלמיד ישיבה בן ה-15. חברו של אריה נפצע באופן קשה מאוד והרופאים נאבקים על חייו. אריה למד בישיבה קטנה, ישיבת "הרי יהודה" שבמושב בית מאיר והיה תלמיד שיעור ב'. הלוויתו החלה ברחבת בית הכנסת "בוסטון" שבשכונת הר נוף.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צילום: אלון נוריאל

הרב דוד יוסף: "נורא ללוות נער צעיר שלא מזמן הגיע לבר מצווה"

אביו של הנרצח, הרב מוישי שצ'ופק, ספד בבכי: "אני רוצה להיפרד מהבן שלי אריה. אני מעריך כל רגע שהיה איתנו כילד במשפחה שלנו. תודה לכל מי שהגיע לכאן".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבה של הר נוף, הרב דוד יוסף ספד לאריה: "כמה זה נורא ללוות נער צעיר שלא מזמן הגיע לבר מצווה. סיים לפני שנה תלמוד תורה עם הנכד שלי. הורים צדיקים בעלי מידות. משפחה לתפארת. הגיע לישיבה ועכשיו אנחנו מלווים אותו לבית עולמו. איזה כאב נורא. נער צעיר שהיה אהוב על כל חבריו. אסון כזה נורא אצלנו. כל אחד צריך להתעורר. אין דבר כזה עם פלשתיני שמקדש את הרצח. התפקיד שלנו הוא לחזק את האמונה בבורא עולם. המלחמה שלנו בהם תהיה דרך התורה הקדושה שלנו. יהי רצון שהקב״ה ינחם את המשפחה השבורה". 

צילום: Jamal Awad/Flash90

רבו של אריה: "גזלו ממך את הרגעים הקדושים האלה"

מנהל תלמוד תורה בו למד אריה, הרב נפתלי שרייבר, ספד בדמעות לתלמידו שנרצח: "כאשר פתחתי את החדר לפני 22 שנה בהר נוף חשבתי שאני הולך לחנך לתורה. כמה אסונות כבר היו בהר נוף, משפחת קופינסקי. לפני שנה הספדתי מהכיתה הזו של אריה ולא חשבתי שאני הולך להספיד עוד תלמיד מאותו מחזור. אריה השתתף לפני שנתיים בהלוויה של עזי. הנשמה שלך עומדת פה מעלינו חופפת מעלינו. שני התלמידים שאני מספיד מתו בחטף, בבום אחד. אריה, גזלו ממך את הרגעים הקדושים האלה".

הרב שרייבר ציין כי למרות שאריה לא הרגיש טוב, הוא החליט להגיע כרגיל לישיבה. "אריה היום לא הרגיש טוב והתלבט אם להישאר בבית. הוא התגבר והשכים קום, החליט ללכת. ללכת לתפילה בישיבה, ללימוד. בחור צעיר שהתמודד חזק בכל הכוח. הוא אחז בתפילין ובלימוד. היה נועד לגדולות. אין אחד מהכיתה שראה פעם כעס אצל הילד הזה, אצל אריה. היה עוזר לכל אחד אפשרי. אהוב הבריות".