מורים שימו לב: כך צריך לנהוג בזמן פיגוע

בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר יוצא משרד החינות בהנחיות למורים בבתי הספר. בהנחיות שמים דגש על מסירת מידע אמין ולהפריד בין שמועות ועובדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 13:43 כט בחשון התשפג

מורים שימו לב: כך צריך לנהוג בזמן פיגוע
בית ספר, צילום: Michael Giladi/Flash90

הפיגוע הכפול בירושלים: לאור הפיגועים הקשים שהתרחשו הבוקר בהם נרצח הנער אריה שצ'ופק ז"ל (ד') בעיר ירושלם, העביר השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך מכתב הנחיות ועקרונות לצוותי החינוך בנוגע לשיח רגשי עם תלמידים. בנוסף מדגיש משרד החינוך כי במידת הצורך ניתן לפנות לקו הסיוע הרגשי של משרד החינוך.

תדרוך המפכ"ל בזירת הפיגוע:

לתת מידע אמין ומדוייק

במשרד החינוך מדגישים לצוותים החינוכיים את הדברים שעליהם הם צריכים לשים לב בימים בהם מתרחשים פיגועים. בכל הנוגע לנוכחות, יש לערוך בדיקה ראשונה של נוכחות ולברר בהפסקה סיבות ההיעדרות של מי שלא הגיעו. בנוסף, יש לתת מידע אמין ומדויק, ככל שידוע, על האירוע, תוך הבטחה להמשיך ולעדכן בהתאם להתפתחויות. חשוב להפריד בין שמועות לעובדות ומותר ורצוי לומר אינני יודע על מה שלא ברור עדיין.

כוחות הביטחון במקום. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חשוב במיוחד לשים לב לתלמידים שעברו אירועי חיים קשים

חשוב ביותר לספר את העובדות בצורה של סיפור קצר שלם ולהדגיש מתי האירוע הסתיים. בנוסף הפתאומיות וההשלכות הקשות, עלולים לערער את חווית הביטחון האישי ולעורר פחדים שמא האירועים יישנו. חשוב לחזק את התלמידים, להדגיש שמדובר באירועים נדירים וכן שכוחות הביטחון מתוגברים ומגבירים ערנות.

על מנת להפחית חווית חוסר שליטה מול האירוע הקשה, חשוב לתת לתלמידים תפקידים ולסייע להם בפעילות יעילה. לברר מי נעדר היום לדאוג להיות איתו בקשר. חשוב במיוחד לשים לב לתלמידים שעברו אירועי חיים קשים בתקופה אחרונה ולברר את צרכיהם הייחודיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן