סמוטריץ' קרא לנתניהו להקים ממשלה באופן מיידי - כך ענו לו בליכוד

בעקבות הפיגוע הקשה בירושלים, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' קרא לראש הממשלה המיועד נתניהו לכנס את הסיעות ולהקים ממשלה | יואב קיש מהליכוד: "קיימת הצעה הוגנת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 11:09 כט בחשון התשפג

סמוטריץ' קרא לנתניהו להקים ממשלה באופן מיידי - כך ענו לו בליכוד
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיגוע הקשה שהתרחש הבוקר בירושלים הגיע אחרי נסיגה במשא ומתן בין יו"ר הליכוד נתניהו לשאר השותפים בגוש הימין, הבוקר קרא סמוטריץ׳ לנתניהו לכנס את כל ראשי הסיעות על מנת להקים ממשלת ימין באופן מיידי.

יו״ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ כתב בטוויטר: "הטרור הערבי הרצחני מתדפק על דלתנו, חייבים להקים ממשלה לאומית מיד! אני קורא לראש הממשלה המיועד נתניהו לכנס את ראשי הסיעות כדי להגיע להסכמות ולהקים באופן מידי ממשלת ימין שתעשה שינוי אמיתי ותחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

זמן קצר לאחר מכן קרא בכיר הליכוד יואב קיש להקמת ממשלה ואמר כי ההצעות שקיבלו השותפות הן הוגנות, "בוקר קשה, מצב המדינה לא מאפשר גרירת רגליים. קיימת הצעה הוגנת לכל השותפים וזה הזמן להוכיח מנהיגות וכבר היום להודיע על הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. המציאות הבטחונית מחייבת, ישראל צריכה ממשלת ימין עכשיו".

הפגישה הלילית שהסתיימה בפיצוץ

כאמור במפלגת הציונות הדתית אמרו הלילה אחרי פגישה נוספת בין נתניהו לסמוטריץ: ״לצערנו הליכוד חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו אמש והחזיר למעשה את המו״מ לנקודת ההתחלה״. גורמים בציונות הדתית הוסיפו ואמרו לכיפה: ״הליכוד חזר בו גם בנוגע לתיקים וגם בסוגיות שנוגעות להתיישבות ביהודה ושומרון״.

בליכוד מסרו בתגובה: ״בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום. סוכם עם בצלאל סמוטריץ׳ שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו. עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ אחרי שהושג הסיכום זה להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר״.

ח"כ הרב עמיחי אליהו: אתם רואים מחבל - תורידו לו את הראש