22 שנה לאחר הפיגוע: נחנכה אנדרטה לזכרו של מדחת יוסוף

חנוכת אנדרטת הזיכרון של לוחם המג"ב מדחת יוסוף נעשתה במרכז השומרון, 22 שנה לאחר הפיגוע. האירוע התקיים בנוכחות ראש מועצת שומרון יוסי דגן ובני המשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 19:43 כח בחשון התשפג

22 שנה לאחר הפיגוע: נחנכה אנדרטה לזכרו של מדחת יוסוף
צילום: אליחי מנחם

22 שנים לנפילתו של לוחם המג"ב מדחת יוסוף בקבר יוסף בשכם, הוריו הגיעו היום (ג') לראשונה מאז נפילתו, למצפה יוסף, ותצפתו על קבר יוסף מקום נפילתו. מייד לאחר מכן, חנכו במרכז שומרון אנדרטה לזכרו של בנם. 

אביו של מדחת סלמאן יוסוף אמר באירוע: "קודם כל בשמי ובשם המשפחה, מודה לכולם, לכל מי שסייע למפגש הזה, במיוחד למכובד, מר יוסי דגן, שיזם את הקמת האנדרטה הזאת, אני מרגיש כאילו הוא הבן שלי, אני מכבד אותו, ואני מאחל לכם שלום ושלווה וביטחון לכל ימי חייכם והכי חשוב שיהיה שלום ביניכם ובין שכנכם. תודה רבה לכם".

אימו של מדחת יוסוף, התרגשה מאוד באירוע ושיתפה: "ההרגשה היא בלתי נסבלת לחזור על האירוע גם לאחר 22 שנים. קיבלנו את הבשורה בבכי גדול, לא האמנו שזה ייקרה, האמנתי תמיד שהוא יחזור הביתה. מדחת דיבר איתי רבע שעה לפני שנפגע, ואז אבד איתו הקשר, התחושה היא קשה מאוד".

צילום: אליחי מנחם

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בחנוכת האנדרטה למשפחתו של מדחת יוסף: "אנחנו אחים בדם.  אתם חלק מהשומרון לתמיד. הבן הגיבור שלכם נפל בהגנה על מדינת ישראל כשהוא מגן על יוסף הצדיק, אין דבר גדול וקדוש מזה", עוד הוסיף ואמר: "יש לנו מה לתקן כי יש לנו אחריות על הארץ הזו. יש לנו אחריות למדחת אחינו הקדוש, לחיילים שנפלו באירועי המנהרה, לרב הלל ליברמן לבן יוסף לבנת, שקורבנם לא יהיה לשווא, לחזור לקבר יוסף, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי, שדגל ישראל יחזור להתנוסס שם בצורה מלאה, שקורבנם לא יהיה לשווא".

כזכור, לפני 22 שנה ב-1 באוקטובר 2000, בתחילת האינתיפאדה השנייה תקפו המוני פלסטינים, חלקם חמושים, את מתחם קבר יוסף בשכם. במהלך האירוע נורה מדחת יוסף, לוחם מג"ב, בידי צלף פלסטיני ונפגע בצווארו. מדחת חיכה לכח החילוץ, שעות ארוכות כשהוא פגוע, אך הכח התעכב ומדחת נפטר מפצעיו.