"השוטרים התנפלו עלי ומנעו ממני להניק את התינוק"

לרגל יום הילד הבינלאומי חשפה חברת הכנסת החדשה כיצד נעצרה עם בנה התינוק מול עיני ילדיה, "על אף בקשותיי החוזרות והנשנות - לא אפשרו לי השוטרים להניק את בני במשך שעות ארוכות למרות שבכה ללא הפסקה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/11/22 17:42 כח בחשון התשפג

"השוטרים התנפלו עלי ומנעו ממני להניק את התינוק"
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע בדיוק חלף מאז הושבעה חברת הכנסת החדשה לימור סון הר מלך כנבחרת ציבור מטעם מפלגת עוצמה יהודית, ובדברים שנשאה היום (ג') מעל דוכן הכנסת לרגל יום הילד הבינלאומי, סיפרה על חוויה טראומתית שעברה עם ילדיה כאשר נעצרה בעקבות מאבקה להחזרת ההתיישבות בחומש. 

בנאומה דיברה סון הר-מלך על מקרים בהם ילדים חוו טראומה מתמשכת והפרעות בהתפתחות בעקבות אלימות משטרתית שחוו הוריהם, וחשפה מעל בימת הכנסת סיפור אישי מטלטל שהתרחש בעת שנעצרה בתקופת הגירוש יחד עם בנה הפעוט.

"לפני כעשור וחצי שנים - שנתיים לאחר שגורשתי מביתי בחומש, נעצרתי באלימות בעקבות המאבק שניהלנו לחזרה הבייתה לישובים שפונו. חמישה שוטרים הלמו על דלת ביתנו והדפו הצידה את בני שהיה אז כבן חמש שנים וניגש לפתוח את דלת הבית".

סיפורים מעין אלו מעידים כי טרם התקבלו המסקנות הנדרשות

היא תיארה לא קיבלה זמן להתארגן ומיד נלקחה אל תחנת המשטרה מול עיני ילדיה, "כאחרונת הפושעים, חד עם בני שהיה בן ארבעה חודשים בלבד. בתחנת המשטרה - על אף בקשותיי החוזרות והנשנות - לא אפשרו לי השוטרים להניק את בני במשך שעות ארוכות למרות שבכה ללא הפסקה. 
בשלב מסוים כשלא יכולתי יותר לשאת את בכיו של בני הרעב וקמתי לצאת מהחדר כדי להניק, התנפל עלי אחד השוטרים, עיקם את ידי וריתק אותי לכיסא, כשהתינוק כמעט נופל מידי השנייה". 

לדבריה, קשה היה לה להיזכר באותו אירוע מטלטל. "קיוויתי ברבות השנים שהדברים הקשים שעברתי הינם נחלת העבר, אך לצערי סיפורים מעין אלו - אליהם נחשפתי רק בשנה החולפת, מלמדים כי טרם הוסקו המסקנות הנדרשות, ועדיין דרוש שינוי משמעותי בתפיסתם של רשויות החוק בכל הנוגע לאירועים בהם מעורבים ילדים".