המו"מ הקואליציוני: הסמכויות שיקבל בן גביר והתיק שמתרחק מחברו למפלגה

השר לביטחון הפנים המיועד צפוי לקבל לידיו סמכויות שהיו ברשות מפכ"ל המשטרה, בין היתר: החלטה על פריסת כוחות. בנוסף: מדיניות המשטרה תקבע על ידי השר עצמו | מספר 2 בעוצמה יהודית מתרחק מתיק הנגב והגליל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/11/22 14:02 כז בחשון התשפג

המו"מ הקואליציוני: הסמכויות שיקבל בן גביר והתיק שמתרחק מחברו למפלגה
בן גביר עם המפכ"ל שבתאי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השיחות להרכבת הממשלה בין הליכוד ובין עוצמה יהודית הופסקו אמש: "הליכוד חזר בו מההסכמה למשרד נוסף - הנגב, הגליל והפריפריה לעוצמה יהודית", אולם בנושא אחד יש הסכמה: יו"ר המפלגה איתמר בן גביר יקבל את הסמכויות של קביעת מדיניות משטרת ישראל, במקום המפכ"ל.

על פי הפרסום הבוקר (ב') באתר ynet, בן גביר דורש סמכויות שהיו בתחום אחריותו של המפכ"ל בלבד, בין היתר: פריסת כוחות, תגבורים ותקציב המשרד לביטחון הפנים שיחולק לפי דרישתו של בן גביר לפי שיקול דעתו של השר ולא של המפכ"ל כמקובל היום. בנוסף, ואולי הנקודה החשובה ביותר: שתי המפלגות הגיעו להסכמה כי מי שיקבע את מדיניות המשטרה הוא השר לביטחון הפנים והוא זה שיוכל לשנותה.

תיק הנגב והגליל מתרחק מיצחק וסרלאוף

מי שהיה מיועד לתיק הנגב והגליל הוא מספר 2 במפלגת עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף. במפלגה זעמו הבוקר, וטענו כי בליכוד הפרו את ההבטחה לתת להם את התיק: "אין לליכוד עמוד שידרה".

אמש, עם פיצוץ השיחות מול הליכוד, בכירים בעוצמה יהודית מסרו כי, "בניגוד לסיכום המוקדם, הליכוד חזר בו ומסרב כעת לתת את השר הנוסף - הנגב והגליל והפריפריה החברתית לעוצמה יהודית". לדברי הבכירים בעוצמה יהודית: "לחזק את הנגב, הגליל והפריפריה זו הבטחת הבחירות שלנו, ואנחנו נבחרנו כדי לממש את הבטחות הבחירות, לא כדי לחפש ג'ובים, אלא כדי לדאוג לתושבי באר שבע, נתיבות, אשקלון, ושדרות כמו גם לפריפריה בגליל - זה בנפשנו".