לא רק האוצר: הדרישה הנוספת של סמוטריץ' מנתניהו

יו"ר הציונות הדתית הודיע כי הוא מוכן לוותר על תיק הביטחון, בתנאי שהוא יקבל את משרד האוצר עם סמכויות רחבות על ניהול החיים האזרחיים ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 07:31 כז בחשון התשפג

לא רק האוצר: הדרישה הנוספת של סמוטריץ' מנתניהו
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשא ומתן להקמת הממשלה תקוע כבר למעלה משבוע בשל המשבר בין ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שדורש לעצמו את תיק האוצר, שהובטח לדרעי, או את תיק הביטחון, שנתניהו מתעקש לשמור אצלו. אלא שסמוטריץ' מוכן לוותר על תיק הביטחון תמורת האוצר בתנאי אחד.

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על פי פרסום של הכתב הפרלמנטרי של כאן חדשות, זאב קם, יו"ר הציונות הדתית הודיע כי הוא מוכן לוותר על תיק הביטחון, בתנאי שהוא יקבל את משרד האוצר עם סמכויות רחבות על ניהול החיים האזרחיים של הישראלים ביהודה ושומרון. כך שגם אם לא ימונה לבסוף לשר הביטחון, הוא עדיין יוכל לקבוע את המדיניות בעניין.

סמוטריץ' הושווה לסינואר וזעם: זה קורה בכל פעם שאנחנו לא מוותרים לליכוד

בזמן שהוא נלחם לקבל לידיו את תיק הביטחון או את תיק האוצר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', צייץ אמש (א') בחשבון הטוויטר שלו נגד מודעה בה הושווה למנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה, יחיס סינואר. אל הכרזה הוצמדו המילים: "אין הבדל בינהם! זה נבלה סרוחה וזה טרפה סרוחה".

"לא יתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים, יסיתו נגדנו ויכפישו אותנו", כתב סמוטריץ' בזעם. "הציונות הדתית היא שותפה מלאה של המחנה הלאומי ושל הליכוד. נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית שתעשה טוב ותוביל מדיניות ימין אמיתית".

"הציונות הדתית היא שותפה מלאה של המחנה הלאומי ושל הליכוד"

חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי, כתב נגד דבריו של יו"ר הציונות הדתית: "בצלאל הוא שותף מצויין, ראוי, נאמן וחבר טוב. אבל מה שהוא עושה בציוץ הזה, אלו שיטות של השמאל... לקחת ציוץ (שאני דוחה ומגנה בתוקף) של איזה בוט במקרה הטוב ולהפוך אותו למראית הכל... לא מתאים לך ידידי היקר. בוא נתמקד במה שחשוב כרגע ולא ברעשי הרקע".

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא, הגיב גם הוא לדבריו של סמוטריץ': "אתה רציני? כל עוד לא קראו להוציא אותך מבתי כנסת, אל תיילל".