מפתיע: חברי הליכוד שקוראים לנתניהו למנות את סמוטריץ' לשר הביטחון

בזמן שנתניהו נלחם עם סמוטריץ' על תיק הביטחון הנחשק ומעוניין לשמור אותו בליכוד, קבוצה של חברי ליכוד קוראים לנתניהו לתת את התפקיד ליו"ר הציונות הדתית | "סמוטריץ עזר לנו להפיל את ממשלת השמאל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/11/22 17:52 כו בחשון התשפג

מפתיע: חברי הליכוד שקוראים לנתניהו למנות את סמוטריץ' לשר הביטחון
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשא ומתן להקמת הממשלה תקוע כבר למעלה משבוע בשל המשבר בין ראש הממשלה המיועד נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שדורש לעצמו את תיק האוצר או את תיק הביטחון, בזמן שבמפלגת הליכוד קוראים לסמוטריץ' לרדת מהעץ, קבוצה של חברים במפלגה קוראים לנתניהו למנות את סמוטריץ' לתפקיד הנחשק. 

בעצומה שפורסמה בקרב חברי ליכוד עליה חתמו כבר עשרות מתפקדים קוראים החברים לנתניהו: "אנו, חברי תנועת הליכוד, אוהבים את המפלגה ושמחים בחזרתו של בנימין נתניהו לעמוד בראשות הממשלה ולהנהיג את המדינה. אנו קוראים לצוותי המשא ומתן של הליכוד, למנות את ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון. 

מתוך העצומה

מתוך העצומה צילום: ללא

"סמוטריץ' דאג באופן אישי שחברי הכנסת של ימינה יפרשו"

בבחירות האחרונות, למעלה מ 2 מיליון בוחרים ישראלים הצביעו בעד שינוי המדיניות, ובעד ממשלת ימין. במשך שנה וחצי, נאבקנו יחד, כל מחנה הימין, אנו חברי הליכוד, כשלצידנו חברינו בציונות הדתית, בכדי להביא להחלפת הממשלה. סמוטריץ' דאג באופן אישי להביא לכך שחברי הכנסת של ימינה פרשו".

אחד היוזמים של העצומה הוא חבר הליכוד יצחק שליסל שאמר בשיחה עם חדשות כיפה: "ח"כ בצלאל סמוטריץ' עזר לנו להפיל את ממשלת השמאל הרעה כשדאג לפרישתם של חברי ימינה לליכוד. מינויו לשר הביטחון הינו צעד של הכרת הטוב".

שליסל הוסיף: "הטענות כלפי כמות המנדטים שסמוטריץ' קיבל ונסינו הצבאי אינן הוגנות. שמעון פרס לא שירת יום אחד בצה"ל, בשנת 1992 מונה לשר הביטחון. עמיר פרץ שירת כג'ובניק בתור קצין חימוש, בשנת 2006 מונה לשר הביטחון. אביגדור ליברמן שירת כתותחן שירות מקוצר של שנה! בשנת 2015 מפלגתו קיבלה רק 6 מנדטים! אך הוא דרש וקיבל מנתניהו את תפקיד שר הביטחון. בשנת 2019 ימינה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי רצו ברשימה אחת וקיבלו רק 7 מנדטים, מתוכם רק 3 לימינה. נפתלי בנט, עם 3 מנדטים בלבד! דרש וקיבל מנתניהו עבורו את תפקיד שר הביטחון ועבור איילת שקד את תפקיד שרת המשפטים".