הפרדה מגדרית בחוק: הדרישה החדשה של סמוטריץ' וגולדקנופף

עוד מכשול במשא ומתן? דרישה חדשה של סמוטריץ' וגולדקנופף לעגן בחוק את ההפרדה על רקע מגדרי | הדרישה: על מנת לאפשר משפטית אירועי תרבות בציבור הדתי והחרדי, וגם להסדיר לימודים אקדמאים לחרדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 08:43 כו בחשון התשפג

הפרדה מגדרית בחוק: הדרישה החדשה של סמוטריץ' וגולדקנופף
האירוע בעפולה, צילום: יחצ

דרישה חדשה במשא ומתן הקואליציוני: מפלגות הציונות הדתית ויהדות התורה, כך נראה, הן המוקש הגדול של הליכוד במשא ומתן הקואליציוני כשמול שתיהן הליכוד חווה קשיים במשא ומתן. היום (א') מתברר כי ייתכן ומוקש חדש יגיע מכיוון שתי המפלגות הללו.

לאפשר משפטית אירועי תרבות בציבורים הדתי והחרדי

על פי פרסום של "ישראל היום" יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יחד עם חברי יהדות התורה דורש מתניהו לעגן בחוק את האפשרות להפרדה מגדרית. מטרת הבקשה היא לאפשר משפטית אירועי תרבות בציבורים הדתי והחרדי וגם שלא תהיה מניעה ללימודים אקדמאים במסגרות נפרדות.

ההופעה של מוטי שטיינמץ בעפולה, בהפרדה

ההופעה של מוטי שטיינמץ בעפולה, בהפרדה צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

ביהדות התורה כבר דרשו בבחירות בשנת 2019 את ביטול איסור ההפרדה המגדרית באירועים ציבוריים, אך לבסוף נערכו שוב בחירות והדבר לא עה על הפרק. במפלגות מדגישים כי הם לא מעוניינים בהפרדה מגדרית כוללנית אלא שאירועים מסויימים לציבורים שמעוניינים בהפרדה מגדרית, לא ייתקלו בהתנגדות מצד מערכת המשפט וארגונים אחרים שעתרו בעבר כנגד אירועים נפרדים.

בעבר ביטל בית המשפט הופעות נפרדות

כזכור, בית המשפט המחוזי בחיפה הורה בעבר על ביטול הופעה של הזמרים החסידיים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ, שאמורה היתה להתקיים בחיפה, ויועדה לגברים בלבד. בית המשפט דחה את טענת העירייה כי "קיום אירוע לגברים בלבד אינו הפרדה בכפייה, אלא וולונטרית". גם הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה כשבועיים מאוחר יותר, בהפרדה ועם מחיצה בוטלה בתחילה לאחר שבית המשפט אסר על קיומה, אך לאחר מכן שינה את החלטתו וההופעה התקיימה.