הותרו לפרסום שמותיהם של הערבים שתכננו לפגוע בסלקום בזמן מלחמה

בית המשפט התיר לפרסם את שמותיהם של שלושה ערבים אשר תכננו לפגוע בתשתית סלקום בזמן מלחמה עתידית | במסגרת כתב-האישום יוחסו לשלושה מספר עבירות. בין היתר: סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ והשמדת ראיה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/11/22 16:31 כו בחשון התשפג

הותרו לפרסום שמותיהם של הערבים שתכננו לפגוע בסלקום בזמן מלחמה
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט המחוזי מרכז התיר היום לפרסום את שמותיהם של ראני עוף (41) מג'דיידה – מכר, שאדי עאידי (42) מחיפה וזוהיר עוף (38) מג'דיידה – מכר, שלושת הנאשמים בהצבת "סיכון סייבר תשתיתי חמור" לחברת סלקום, בעת מערכה צבאית עתידית של מדינת-ישראל ובעבירות ביטחון חמורות הנוגעות למסירת מידע רגיש, בהיקף נרחב לארגון טרור חמאס בטורקיה.

נציין כי ב-20.10.22 הגישו עורכי הדין מיטב דגן ואור ארבר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כתב אישום כנגד השלושה, זאת בעקבות פעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי והיחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433 במשטרת ישראל.

במסגרת כתב-האישום ייחסה מחלקת הסייבר לראני עוף עבירות סיוע לאויב במלחמה; מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (שלוש עבירות); מגע עם סוכן חוץ (חמש עבירות); השמדת ראיה (שתי עבירות) וקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה; לשאדי עאידי יוחסו עבירות של מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה וקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה; לזוהיר עוף יוחסה עבירת מגע עם סוכן חוץ.

המטרה: לסייע לגורמי החמאס לפגוע בתשתיות בעיקר בעת לחימה

על פי כתב האישום, שהוגש בחודש שעבר, החל משנת 2004 עבד הנאשם ראני עוף בחברת סלקום כמהנדס תוכנה, במסגרת תפקידו קיבל הרשאות גישה רחבות מאוד למערכות מחשב ומערכות מידע בחברה. מתוך הזדהות אידיאולוגית עם ארגון הטרור חמאס ומטרותיו, במהלך 2017, בעת שהותו בטורקיה, נפגש עוף עם גורמי חמאס מקומיים, זאת, בתיווכו של אשרף חסן, אזרח ישראלי, שהינו פעיל חמאס המתגורר בטורקיה ולבנון ומעורב בקידום פעילות כנגד מדינת ישראל תוך ניצול אזרחי המדינה המגויסים על-ידו לטובת העניין. בהתאם לבקשתם של הגורמים בארגון החמאס, העביר הנאשם מידע רגיש אודות תשתיות תקשורת בישראל, אליו נחשף במסגרת עבודתו ושאינו נגיש לציבור. זאת, במטרה לסייע לגורמי החמאס לפגוע בתשתיות אלו, בעיקר, בעת לחימה.

בנוסף, במהלך השנים 2021-2022 נפגש ראני עוף בטורקיה, בתיווכו של אשרף, בעזאם אקרע, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, אשר ביקש את סיועו בהעברת מידע נוסף שיש בו כדי לסייע לפעילות הארגון. יצוין כי הן אשרף חסן והן עזאם אקרע פועלים תחת פיקודו של סאלח ערורי, ראש מרחב יהודה ושומרון בחמאס שאחראי על אכוונת טרור מול איו"ש.

סלקום

סלקום צילום: Lior Mizrahi/Flash90

רצון משותף לסייע למאבק הפלשתיני הצבאי בישראל

נוסף על כך, החל משנת 2015 לערך, החלו ראני עוף ושאדי עאידי לדון ביניהם על האפשרות להשבית או לשבש רכיבים שונים במערכות המחשב והמידע של חברת סלקום, בעת מלחמה או מבצע צבאי בין ישראל לפלשתינים, וזאת על רקע לאומני ואידיאולוגי, מתוך רצונם המשותף "לסייע למאבק הפלשתיני הצבאי בישראל", על דרך של פגיעה בתשתית תקשורת מרכזית בישראל (חברת סלקום) ובמשתמשיה, ולהסב בכך פגיעה בביטחון המדינה.

במסגרת הקשר ביניהם, ביקשו הנאשמים להסתמך על כישוריהם ויכולותיהם בתחום המחשוב ועל הנגישות הנרחבת שהייתה להם, מתוקף תפקידם, למערכות המחשוב והמידע של חברת סלקום.  לאור האמור פעלו השניים להכין ולצבור מראש אמצעים טכנולוגיים, אשר יאפשרו להם, במסגרת "יום פקודה", לחדור למערכות המחשוב והמידע, לרבות לרכיביהן הקריטיים, ולהפעיל תוכנות אשר ישביתו או ישבשו באופן חמור את פעילות רשת התקשורת של חברת סלקום, בין היתר אף מתוך ידיעה כי חברת סלקום מעניקה שירותים לכוחות צה"ל והמשטרה. ממעשיהם האמורים של הנאשמים עולה כי הם סיכנו את ביטחון המדינה באופן ממשי וחמור ביותר.

במקביל לקשר של ראני עוף עם בכירי החמאס בטורקיה, עמד אחיו, זוהיר עוף, אף הוא בקשר עם אשרף ובמהלך הקשר ביניהם, ניפגש עימו לכל הפחות שלוש פעמים. כאשר באחת מהפעמים ביקש ראני  מזוהיר להעביר עבורו מסר, לפיו הוא מבקש לקיים תקשורת בטוחה, המאפשרת להימנע ממעקב וניטור של רשויות המודיעין של מדינת ישראל.