בחברון מסכמים את השבת ומבקרים את צה"ל: "גישה בלתי מקצועית"

שבת חיי שרה קיבצה לחברון אלפי יהודים שבאו לחגוג את השבת המיוחדת. אך לצד החגיגות אירעו גם מספר אירועים שליליים בהם היכה אזרח חיילת צה"ל. הרמטכ"ל הגיב בנחרצות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/22 20:33 כה בחשון התשפג

בחברון מסכמים את השבת ומבקרים את צה"ל: "גישה בלתי מקצועית"
חברון, צילום: אלימלך קרזן

שבת חיי שרה: כמו כל שנה, פרשת חיי שרה הביאה איתה לחברון עשרות אלפי ישראליים שרצו להרגיש את השבת המיוחדת במערת המכפלה. במהלך השבת אירחו רבים מבני המקום את אלפי האורחים וגם הוקמו אוהלי ענק לארך את ארוחות השבת הענקית עם אלפי האנשים שהגיעו לעיר האבות.

אדם היכה חיילת, הרמטכ"ל הגיב בחריפות

אך לא כל השבת עברה חלק, מספר אירועים העיבו על שמחת השבת. במהלך השבת תקף אחד האזרחים במקום חיילת צה"ל בעת ששמרה על הסדר הציבורי במקום. בצה"ל הגיבו בחריפות לתקרית והיום (ש') אמר הרמטכ"ל כוכבי כי הוא מגנה בחריפות את תקיפתה של חיילת צה"ל במהלך אבטחת כניסת המתפללים לקבר עתניאל בן קנז.

שבת חיי שרה בחברון

שבת חיי שרה בחברון צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

הישוב היהודי בחברון: "גישה עויינת ובלתי מקצועית"

בישוב היהודי לא אהבו את הדגש ששמו בדובר צה"ל לאירועים השליליים והגיבו: "זכינו לארח בשבת עשרות אלפי יהודים מכל רחבי הארץ והעולם, שבאו להתחבר לשרשים, לאבות ולאמהות, וזכו לחוויה מעצימה של שמחה וחיבור. בשולי הארוע הענק והמרומם היו תקריות מיותרות וחמורות שיש צורך לטפל בהן בכלים חוקיים. חמור מאד שדובר צה"ל מתייחס רק לתקרית ומדגיש ארוע שלילי ושולי והופך אותו לנושא הבלעדי בהודעתו. גישה עויינת ובלתי מקצועית זו דורשת טיפול ותיקון מיידי".

בין היתר דווח במהלך השבת על התפרעות של כמה עשרות אזרחים יהודיים שהגיעו לשכונה אל זאווייה בעיר וגרמו להפרות סדר וחיכוך עם התושבים הפלשתינים מה שגרם לצה"ל לאסור את הכניסה לקבר עותניאל בן קנז במקום.