הקרב עולה שלב: נתניהו קבע תאריך אחרון להקמת ממשלה, גם ללא סמוטריץ'

המתיחות בין יושב ראש הליכוד ליושב ראש הציונות הדתית נמשכת, ואחרי ההודעה על הסכמות מול עוצמה יהודית נראה כי המאבק מתחמם | נתניהו קבע את יום רביעי הקרוב כתאריך אחרון להקמת ממשלה ויעשה זאת גם ללא הציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 07:21 כג בחשון התשפג

הקרב עולה שלב: נתניהו קבע תאריך אחרון להקמת ממשלה, גם ללא סמוטריץ'
נתניהו, צילום: shutterstock

יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, רצה מאוד להשביע ממשלה חדשה יחד עם השבעת הכנסת, אבל שותפיו העתידיים לקואליציה לא עושים לו חיים קלים. המשא ומתן עם הציונות הדתית תקוע לחלוטין בעקבות המחלוקת עם בצלאל סמוטריץ' על תיק הביטחון.

הקרב בין נתניהו לסמוטריץ'

על פי דיווח של טל שלו בוואלה, נתניהו הציב את יום רביעי הקרוב כתאריך אחרון להקמת ממשלה. בדיווח אף נטען כי הוא ינסה להשביע ממשלה בקולותיהם של החרדים ובן גביר, ללא סמוטריץ'. כזכור, אמש (ד') התקיימה שיחה קשה בין השניים כאשר נתניהו אמר לבצלאל, "אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים", וסמוטריץ' השיב, "ואל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה ואחריה אורבך, ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע"מ הפכה לא לגיטימית".

מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח של טל שלו: "הדיווח אינו נכון. מתכוונים להקים בהקדם ממשלת ימין עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וכל שותפינו". עוד נטען בדיווח כי בן גביר נגד מהלך שכזה והתנגד לו בתוקף.

נזכיר לצד המחלוקות מול הציונות הדתית, בליכוד קידמו הבנות עם עוצמה יהודית בכדי להגביר לחץ על סמוטריץ'. בין היתר דווח כי נתניהו ובן גביר הגיעו להסכמות בנוגע לקידום מתווה אביתר, חקיקת 'חוק דרומי', האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60.

הבעיה האמריקאית

לצד הפלונטר הפוליטי המקומי, יש גם בעיות מול הממשל האמריקאי. שגריר ארצות הברית בישראל, תומס ניידס, נפגש השבוע (ג') עם נתניהו ואמר לו כי מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת, "באופן שייקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארצות הברית", כך על פי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12.

מפלגת הציונות הדתית לא נשארה חייבת והגיבה לשגריר: "יש לנו הרבה כבוד והערכה לבעלת בריתנו ארה"ב, אך גם ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ולא להתערב בהקמת ממשלה נבחרת". במפלגתו של סמוריץ' הוסיפו כי "מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".


(ביסמוט בהשבעת הממשלה)