בשורה למשפחות הנעדרים: מבקר המדינה יפרסם דו"ח בעניינם

מבקר המדינה הודיע כי הגיש למשרד ראש הממשלה טיוטת דו"ח בנושא השבויים והנעדרים. לקראת פרסום הדו"ח קורא המבקר לחברי הממשלה העתידית להעלות את הנושא בהסכמים הקואליציונים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/11/22 16:21 כג בחשון התשפג

בשורה למשפחות הנעדרים: מבקר המדינה יפרסם דו"ח בעניינם
מבקר המדינה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבקר המדינה הודיע כי בחודש הבא יפרסם דו"ח מיוחד על מתאם השבויים והנעדרים, זאת לאחר שכבר שלח את טיוטת הדו"ח מוקדם יותר למשרד ראש הממשלה. את הדו"ח כתב המבקר לאחר שנפגש עם משפחת גולדין ושמע ממנה על הביקורת כלפי מתאם השבויים והנעדרים.

צפו בהצהרת מבקר המדינה:

בנאום שערך המבקר, הפציר בחברי הממשלה העתידה להיכנס לעלות את הנושא בסדרי העדיפויות של הממשלה. כזכור, מתאם השבויים ונעדרים, ירון בלום סיים את תפקידו לפני כחודש ועדיין לא אוישה המשרה מה שכנראה יגיע לפתחה של הממשלה הבאה.

טיוטה נשלחה למשרד ראש הממשלה

"אנחנו בודקים את העסקת המתאם שהוא הגורם שנמצא בקשר עם המשפחות השכולות ובעיקר עם משפחותיהם של הדר גולדין, אורון שאול והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד" אמר המבקר אנגלמן והוסיף: "לפני חודש שלחנו למשרד ראש הממשלה את טיוטת הדו"ח ובחודש הבא בכוונתנו לפרסמו".

"זהו לא נושא שהוא בוויכוח פוליטי זה נוגע לדיני נפשות"

אנגלמן פונה לחברי הממשלה העתידה לקום וקורה להם לפעול בנושא השבויים והנעדרים: "אני מבקש מכאן לקרוא לנושאים והנותנים בממשלה העתידה לקום, הכניסו לשיקוליכם גם את נושא השבויים והנעדרים. זהו לא נושא שהוא בוויכוח פוליטי זה נוגע לדיני נפשות. מדינת ישראל צריכה לפעול לשחרור לוחמים ואזרחים הנמצאים בידי האוייב ועליה לפעול באופן הרגיש ביותר בנוגע למשפחות".