לראשונה מאז 2013: נתניהו שוחח עם ארדואן

ראש הממשלה המיועד שוחח עם הנשיא הטורקי על הדרכים כדי לחזק משמעותית את היחסים בין שתי המדינות | ארדואן הביע תנחומים על רצח הישראלים בפיגוע באריאל ונתניהו הציע את עזרת ישראל במאבק נגד הטרור

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/11/22 14:40 כג בחשון התשפג

לראשונה מאז 2013: נתניהו שוחח עם ארדואן
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עידן חדש: גוש הימין בראשות בנימין נתניהו נחל ניצחון גדול ומנהיגי העולם בירכו את יו"ר הליכוד. ראש הממשלה המיועד שוחח היום (ה') בטלפון עם נשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן בשיחה ארכה כ-12 דקות. הפעם האחרונה ששני המנהיגים שוחחו הייתה בשנת 2013, אז נתניהו התנצל בפני ארדואן על אירועי המרמרה שהתרחשו בשנת 2010.

ראש הממשלה המיועד נתניהו הביע את תנחומיו על רצח אזרחי טורקיה בפיגוע שאירע במדינה בתחילת השבוע והציע את עזרתה של ישראל במאבק נגד הטרור. הנשיא ארדואן הודה לראש הממשלה המיועד נתניהו, והביע תנחומים על רצח הישראלים בפיגוע הטרור השבוע באריאל. 

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן צילום: shutterstock

הנשיא ארדואן שב ובירך את ראש הממשלה המיועד נתניהו על ניצחונו בבחירות. שני המנהיגים סיכמו לפעול במשותף כדי לכונן עידן חדש ביחסים בין טורקיה וישראל. הנשיא ארדואן וראש הממשלה המיועד נתניהו שוחחו על הדרכים לפעול כדי לחזק משמעותית את היחסים הכלכליים והמדיניים בין שתי המדינות.

נרמול היחסים עם טורקיה: לפיד שוחח עם ארדואן

כזכור, לאור ההתפתחויות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה, החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא בחודש אוגוסט האחרון. על רקע נרמול היחסים, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח  עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן.

צילום: אבי אוחיון לע״מ

המנהיגים הודו זה לזה על התפתחות היחסים בין שתי המדינות בתקופה האחרונה בעקבות הדיאלוג בין רה"מ לפיד לבין נשיא טורקיה ארדואן וחילופי הביקורים בין שני שרי החוץ. ראש הממשלה והנשיא בירכו אחד את השני על ההחלטה לחזור לייצוג דיפלומטי מלא ולהשבת השגרירים והקונסולים הכלליים לישראל ולטורקיה. 

דגל ישראל ליד דגל טורקיה: לפיד נפגש עם ארדואן

כמו כן, בשולי העצרת באו"ם בחודש ספטמבר האחרון, לפיד קיים מספר פגישות מדיניות כשהמרכזיות ביניהן היו עם מלך ירדן עבדאללה ונשיא טורקיה ארדואן. היחסים עם טורקיה נמצאים כאמור בעליה מתמדת בשנה האחרונה ופגישת לפיד-ארדואן הייתה פגישה ראשונה של מנהיגי שתי המדינות מאז 2008. בפגישה דנו על הנוכחות האיראנית בסוריה ולפיד ביקש מארדואן למנוע את העברת הכספים מטורקיה לחמאס.

"נפגשתי אמש בעצרת האו"ם בניו יורק עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ודנו בקידום היחסים בין המדינות אחרי שנים ארוכות של משבר. בנוסף דנו במאבק בטרור בישראל ובכלל, ובהעמקת שיתופי הפעולה בין ישראל לטורקיה בתחומי הכלכלה והאנרגיה ובהעמקת תהליכים אזוריים", כתב לפיד בעמוד הטוויטר שלו.