'כחול לבן עם ארדואן' - גנץ נפגש עם נשיא טורקיה: "יחסים חשובים"

לאחר שבעבר התבטא בתקיפות נגד המנהיג הטורקי, היום פגש אותו שר הביטחון בביקורו הרשמי בטורקיה. מוקדם יותר נפגש גם עם שר ההגנה הטורקי: "לחזור לשגרת עבודה משותפת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 17:53 ב בחשון התשפג

'כחול לבן עם ארדואן' - גנץ נפגש עם נשיא טורקיה: "יחסים חשובים"
בני גנץ וארדואן, צילום: לשכת העיתונות הטורקית

ביקור שר הביטחון בטורקיה: שר הביטחון בני גנץ פגש היום (ה') את נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. בפתח הפגישה הודה שר הביטחון לנשיא טורקיה על הפעולות שעשו ועושות סוכנויות הביטחון הטורקיות למען הצלת חיי ישראלים ויהודים מהקהילה המקומית בטורקיה. לפעילות הזו מול הטרור יש משמעות רבה ליכולת לחזק את שיתוף הפעולה ולחדש את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות.

לחזור לשגרת עבודה עם הטורקים

בפגישה דנו השניים בשורה של סוגיות אסטרטגיות, ובמחויבות שתי המדינות לפעול למען יציבות, שגשוג וביטחון במזרח התיכון ובמזרח הים התיכון. בפתח היום הניח שר הביטחון זר במוזליאום לזכרו של נשיאה הראשון של טורקיה מוסטפא כמאל אטאטורק. מוקדם יותר היום, פגש גנץ את מקבילו הטורקי שם עדכן גנץ כי הנחה את אנשי משרדו לחזור לשיתופי הפעולה עם הטורקים. 

גנץ בטורקיה

גנץ בטורקיה צילום: לשכת העיתונות הטורקית

גנץ: "טורקיה היא חברה חשובה בנאט"ו"

"אני מבקש להודות על ההזמנה והאירוח, שהם קדימון להתפתחויות החיוביות הצפויות ביחסי הביטחון בין שתי המדינות" אמר גנץ והוסיף: "טורקיה היא חברה חשובה בנאט"ו ויש לה יחסים חשובים עם ארה"ב שהיא בעלת בריתנו הטובה ביותר. הקשרים החיוביים הנרקמים בינינו, הם חיזוק משמעותי למדינת ישראל, שבאים בנוסף לקשרים המצוינים שלנו עם יוון, קפריסין ומדינות הסכמי אברהם. אני מקווה שישראל תוכל להשתמש בקשריה הנבנים עם טורקיה, גם בכדי לסייע בגישור על קונפליקטים באזור".