בעקבות אגדה על אוצר חבוי: שלושה חשודים נתפסו בזמן שוד עתיקות

היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות תפסה שלושה שודדי עתיקות בעת שחיפשו אחר אוצר חבוי, אשר על פי אגדה המסתובבת בדרום, נקבר בבאר עות'מאנית ליד בית הקברות של רהט

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 09:33 כג בחשון התשפג

בעקבות אגדה על אוצר חבוי: שלושה חשודים נתפסו בזמן שוד עתיקות
צילום: אמיל אלג'ם, היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

שוד עתיקות בדרום: מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות תפסו ביום שלישי האחרון חוליה של שלושה שודדי עתיקות, בעת שחפרה בבאר עות'מאנית ליד בית הקברות של רהט, תוך הרס שכבות קדומות. על פי החשד, חברי החוליה חיפשו אחר אוצר חבוי, אשר על פי אגדה המסתובבת בדרום, נקבר בבאר המצויה בתוך מערה.

אתר העתיקות חורבת מארבים, שבו עתיקות מהתקופות הרומית, הביזנטית, המוסלמית הקדומה והעות'מאנית, נתון תחת מעקב של רשות העתיקות. בשעות הערב המוקדמות של יום שלישי, מספר חשודים זוהו כשהם מגיעים לאתר, ונכנסים אל תוך המערה שבה באר המים החצובה, השוכנת בצד הדרומי של החורבה.

צילום: אמיל אלג'ם, היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

אחד החשודים כבר נתפס והורשע בעבירה זהה בשנת 2020

בעקבות ההתראה, מפקחי היחידה למניעת שוד מיהרו למקום, התגנבו לכיוון החשודים תוך שהם חומקים מתצפיתנים של החוליה, הגיעו לפתח המערה, ראו את החשודים חופרים באתר העתיקות המוכרז, ותפסו אותם.

החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בשטח ונלקחו  בסיוע שוטרי מג"ב וסיירי הביטחון של המועצה רהט לחקירה בתחנת המשטרה של רהט, שם נחקרו במהלך הלילה. אחד החשודים כבר נתפס והורשע בעבירה זהה בשנת 2020, ועומד נגדו עונש מותנה של חצי שנת מאסר וקנס של 30,000 שקלים. פגיעה באתר עתיקות הינה עבירה פלילית חמורה, שהעונש הקבוע בחוק בגינה הוא עד חמש שנות מאסר.

צילום: אמיל אלג'ם, היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

מנהל רשות העתיקות: שודדי העתיקות פוגעים במורשת של כולנו

מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו: "מפקחי רשות העתיקות נאבקים מדי יום ולילה בתופעת שוד העתיקות. שודדי העתיקות תולשים את הממצאים הקדומים מסיפורם ההיסטורי בעבור בצע כסף ובכך, פוגעים במורשת של כולנו".

מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות אמיר גנור: "חשוב שהציבור ידע שלשמועה על הימצאות אוצר בדרום אין כל בסיס ארכיאולוגי או היסטורי. אוצר כמובן שלא נמצא עד כה, אך לאתרים הארכיאולוגיים נגרם נזק בלתי הפיך."