לאחר הכישלון בבחירות: זהבה גלאון תודיע על התפטרותה

לאחר שמפלגתה לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, יו"ר מרצ צפויה להודיע על התפטרותה בשבוע הבא | במרצ הבהירו: "גלאון תישאר בתפקידה לפחות עד סוף השנה תמשיך לסייע ולפעול בענייני המפלגה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/11/22 08:34 כג בחשון התשפג

לאחר הכישלון בבחירות: זהבה גלאון תודיע על התפטרותה
צילום: כיפה

הכישלון של מרצ: המפלגה שהוקמה לפני כשלושים שנה על ידי איחוד מפלגות השמאל רצ ומפ"מ הייתה התקווה הגדולה של השמאל האידיאולוגי הישראלי, אך היא הגיעה לסוף דרכה בפוליטיקה הישראלית. המפלגה שבבחירות הקודמות עוד קיבלה 6 מנדטים ואף הייתה חלק מהממשלה, הייתה צריכה עוד כ-4,000 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. בתוך כך, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, צפויה להודיע על התפטרותה מתפקידה בשבוע הבא, כך על פי פרסום של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל.

בעקבות הפרסום, המפלגה הוציאה הודעת הבהרה ואמרה כי בשבוע הבא תתכנס הנהלת המפלגה עם זהבה גלאון והיא תודיע על המשך דרכה. במפלגה ציינו כי גלאון תישאר בתפקידה לפחות עד סוף השנה (עוד חודש וחצי) ותמשיך לסייע ולפעול בענייני מרצ.

גלאון לא מתייאשת: "זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים"

עם פרסום תוצאות הבחירות, יו"ר מרצזהבה גלאון, התייחסה לתוצאות הבחירות ואמרה כי "זה לא רגע קל עבורי. אני יודעת שגם עבורכם".

יו"ר מרצ ביקשה מתומכיה לסייע במעבר על פרוטוקלים של ועדות הקלפי כדי לוודא שכל קול שניתן למפלגה ייספר. "אבל זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים. מרצ נמצאת כרגע פחות מ-0.1% מאחוז החסימה. יש לנו עד יום שלישי לעבור על אלפי פרוטוקולים של ועדת הקלפי כדי שכל קול ייספר. זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לתקן", כתבה גלאון.