מזעזע: עשרות איילים נשחטו תמורת כסף בצפון

משרד החקלאות רשות הטבע והגנים הגישו כתב אישום חמור נגד שני תושבי הגולן, שאחד מהם הוא מפעיל האתר 'יער האיילים', אשר רצחו באכזריות מספר איילים שהוחזקו באתר כדי לקבל עליהם בצע כסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 17:20 כב בחשון התשפג

מזעזע: עשרות איילים נשחטו תמורת כסף בצפון
צילום: Yossi Zamir/Flash90

משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים הגישו היום (ד') כתב אישום חמור כנגד שני נאשמים תושבי הגולן, ומפעיל האתר "יער האיילים" בעקבות פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים. הנאשמים רצחו באכזריות מספר איילים אשר הוחזקו באתר, בכדי לקבל עליהם בצע כסף.     

כתב האישום הוגש בבית המשפט השלום בטבריה כנגד תושב המושב אודם בשנות ה-70 לחייו,      בעל חברה המפעילה את האתר התיירותי 'יער האיילים' במושב אודם. נאשם נוסף שנכלל בכתב אישום הוא תושב היישוב בוקעאתא ברמת הגולן בשנות ה-30 לחייו, שהיה שותף למעשים האסורים בחוק.

השחיטה נעשתה בצורה אכזרית תוך שימוש בסכין גדולה

במהלך חודש אוגוסט האחרון, הנאשמים שחטו איילה מסוג אייל אדום, אשר הוחזקה באתר התיירות "יער האיילים". השחיטה נעשתה בצורה אכזרית תוך שימוש בסכין גדולה. שני הנאשמים עשו זאת במטרה לקבל סכום כסף על מכירת בשר האיילה אשר עומד על 4,200 שקלים.  מקרה נוסף של שחיטת מספר איילים בניגוד לחוק בוצע על ידי הנאשם מהמושב אודם שמנהל את האתר הנמצא בבעלותו. בנוסף לאישומי השחיטה, התגלתה סטייה מההיתר הניתן בהחזקת האיילים וסעיפי עבירות של צער בעלי חיים בהם עינוי, התעללות והתאכזרות לבעלי חיים.

צילום: Photo by Gershon Elinson/FLASH90

לפני הגשת כתב האישום נעשה ניסיון של רשות הטבע והגנים להוציא מהאתר את האיילים בכדי למנוע פגיעה נוספת בהם. הנאשם ניסה למנוע זאת, ולהחזיר את האיילים בכך שפנה לבית המשפט השלום בחדרה, אך בתום הדיון המשפטי בנושא, השופטת רקפת סגל מוהר דחתה את בקשתו. 

פעולות הנאשם ושותפו פסולות מן היסוד, ואנו נבקש להרשיעם בפלילים

שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים אמר: "המדובר בכתב אישום המגולל ביצוען של עבירות חמורות ונלוזות מצידו של הנאשם כלפי איילים חסרי ישע אותם החזיק בהיתר מיוחד. מעשיו נעשו בצוותא עם נאשם נוסף, כאשר מאסר על תנאי ריחף מעל ראשו על רקע ביצוע עבירות קודמות כנגד האיילים. רשות הטבע והגנים יחד עם משרד החקלאות יבקשו במסגרת ההליכים למצות את הדין עימו ועם שותפו, באופן שיהלום נאמנה את התעוזה העבריינית ויחסם המחפיר של אלו לערכי הטבע המוגנים שאת חייהם קיפחו במחי יחד ולטובת בצע כסף". 

בנוסף, עו"ד זיו דניאלי, ממונה תביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיב לפרשה: "תכליתו של 'יער האיילים' הייתה להגן על בעלי החיים, שימש כדי לבצע שחיטה אכזרית למען בצע כסף. פעולות הנאשם ושותפו פסולות מן היסוד, ואנו נבקש להרשיעם בפלילים ואף להטיל עליהם מאסר בפועל. משרד החקלאות יפעל ככל שיידרש על מנת למצות את הדין בכל הנוגע לעבירות צער בעלי חיים, ולהבטיח את רווחתם של בעלי החיים".