פארק האטרקציות הגדול בישראל יוקם בנגב בעלות של מיליונים

ה"נגב-פארק" יכלול 7,000 דונם של שטח תיירותי עם מלונות, אטרקציות, מסחר וטבע - צפוי להזכיר את הפארקים הגדולים בעולם | המיקום: מערבית לבאר שבע, בקרבת קיבוץ חצרים וכביש 25

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 11:13 כב בחשון התשפג

פארק האטרקציות הגדול בישראל יוקם בנגב בעלות של מיליונים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עשר שנים חלפו מאז אותה החלטת ממשלה ובימים האחרונים סוף סוף יוצא לדרך המיזם שמבטיח דחיפה לתיירות הנגב. "נגב-פארק", פארק תיירותי שיכלול 7,000 דונם של שטח תיירותי עם מלונות, אטרקציות, מסחר וטבע במה שצפוי להזכיר את הפארקים הגדולים בעולם. הצפי להקמת הפרויקט הראשון עומד על ארבע-חמש שנים. מיקומו המתוכנן של הפארק נמצא מערבית לבאר שבע, בקרבת קיבוץ חצרים וכביש 25.

התכנית, כוללת מגרשים בגדלים שונים לטובת אטרקציות, במטרה להפוך את המתחם כולו למעין "דיסנילנד" לאומי ענק. בצמוד ל"נגב-פארק" שוכן הפארק המוטורי 'Motorcity' הגדול בישראל, שמארח תחרויות ופעילות מוטורית מגוונת וכן מרכז תעופה אזרחי המקיים פעילות אקסטרים של צניחה ולימודי תעופה. בימים אלו צפויים להיחתם ההסכמים של פיתוח שלב ב' של הפארק. לצורך כך יועברו כ-50 מיליון שקלים מרשות מקרקעי ישראל.

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחברת "נגב פארק" המצויה בבעלות משותפת של עיריית באר שבע והמועצה האזורית בני שמעון, פועלות בימים אלה לטובת פרסום המכרזים להקמת הפארק העצום. 

בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים לשלושת מתחמי הפארק: המתחם הסגול, המתחם הירוק והמתחם הכחול. במתחמים אלה יוכו היזמים הזוכים לפתח פארק שעשועים, פארק מים, גן חיות וכיוצא בזה. מלבד זאת כולל המתחם הירוק זכויות לבניית מלונות כאשר הכוונה לפתוח את האפשרות גם למתחם הכחול.

"פארק האטרקציות הגדול ביותר במדינה"

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ, אמר כי מטרופולין הנגב הופך להיות אזור הביקוש הבא של מדינת ישראל גם בתחום התיירות, הבילוי והפנאי. "'הנגב פארק' יהיה הפארק האטרקציות הגדול ביותר במדינה ויכלול מלונות וכפרי אירוח, אטרקציות של מים דוגמת בריכות גלים, לונה פארק מתקדם ואטרקציות נוספות ומגוונת. הפארק, בשיתוף המועצה האזורית בני שמעון, יממש את הפוטנציאל העצום שבאזור ויהפוך למוקד משיכה של אטרקציות ופרויקטים לאומיים ובינלאומיים. אנו נלחמים להפוך את שדה התעופה שבמתחם הפארק (שדה תימן) לשדה תעופה לטיסות מאירופה והאזור".

ראש מועצה אזורית בני שמעון, ניר זמיר אמרה כי מיקומו של פארק הנגב יחד עם אפשרויות ההגעה אליו, הופכות אותו לאתר אטרקטיבי למשקיעים מכל העולם. "הפארק יהווה מוקד משיכה אדיר לנגב, יספק מקומות תעסוקה, ואפשרויות פיתוח באזור. יש לנו מרחב עצום להובלת תיירות ייחודית שלא הייתה כמוה בישראל ואנו שמחים על האפשרות להביא את התיירים לאזורנו להכיר מקרוב את אחד המקומות היפים בארץ".