כמה יהודים עלו ארצה בשנה האחרונה: הנתון המדהים נחשף

נכון לחודש נובמבר עלו ארצה כ-61,000 יהודים, פי 2.5 מהשנה שעברה | מנכ"ל אופק ישראלי - החברה הלאומית לעידוד עלייה: "המטרה שלנו היא להביא עוד ועוד יהודים לישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/22 09:04 כב בחשון התשפג

כמה יהודים עלו ארצה בשנה האחרונה: הנתון המדהים נחשף
עולים לישראל מאוקראינה, פברואר 2022, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כ-6,1000 אלף עולים יהודים עלו בשנת 2022 לישראל נכון לאמצע חודש נובמבר. כך עולה מנתונים של "אופק ישראלי" - החברה הלאומית לעידוד עלייה לישראל. נציין כי מנתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 הגיעו לישראל 25,497 עולים, עלייה של 29.6% לעומת שנת 2020. 

הנתונים מלמדים כי מצפון אמריקה, קרי קנדה וארצות הברית הגיעו לישראל עד לאמצע החודש שעבר 3,280 יהודים, מבריטניה עלו לישראל 493 איש ואישה, מצרפת עלו לישראל 1,957 איש, ומבלארוס עלו לישראל, בשנה האחרונה 1,750 עולים. 

מלחמת רוסיה-אוקראינה השפיעה

המלחמה בין רוסיה ואוקראינה זירזה משפחות יהודיות לעלות ארצה, כך זה מתבטא גם במספרים - מאוקראינה עלו 14,450 עולים, ומרוסיה עלו למעלה מ-32,000 אלף איש, כמחצית מהעולים לישראל מכל העולם. מארגנטינה הגיעו לישראל 1,000 איש, דרום אפריקה 411 איש, ועוד 3,800 עולים עלו ממדינות נוספות מסביב לעולם. 

בשבוע הבא יערוך ארגון אופק ישראלי באשדוד כנס מיוחד למאות שליחים מכל העולם שנפגשים עם הקהילות היהודיות וזכאי העלייה והמעודדים אותם לעלות ארצה, במהלך הכנס יקבלו השליחים כלים נוספים כדי לעודד עוד יהודים לעלות ארצה ויחלקו מניסיונם הרב האחד עם השני, בנוסף יבקרו השליחים בירושלים, תל אביב ובמקומות נוספים בישראל ויכירו את מגוון תכניות הקליטה המוצעות לעולים.

"רצון ברור להשתלב ולהיות חלק מעם ישראל"

מנכ"ל אופק ישראלי שמעון כהן אומר כי בשנים האחרונות עידוד העלייה לישראל מתבצע בעזרת מאות שליחים הנמצאים בכל רחבי העולם ובעזרת הסברה נכונה אנו רואים עלייה של עשרות אלפי איש לישראל. "היום אנו חושפים לקהילות היהודיות את היתרונות שבחיים בישראל ואכן רוב רובם של העולים בוחרים לחיות כאן מתוך הכרה ברורה ביתרונות שבחיים בישראל ומתוך רצון ברור להשתלב ולהיות חלק מעם ישראל, יש הצלחה אדירה בשנת 2022".

דימי אפרצב, יו״ר אופק ישראלי אומר כי הוא אני גאה על הזכות שיש לו להגשים את החזון הציוני ובאפשרות שניתנה לו לחזק את ישראל בעשרות אלפי עולים חדשים מדי שנה. "גם במשבר באוקראינה, מדינה בה שימשתי שליח בעבר, ידענו להגיב במהירות ולוודא שזכאי העלייה יגיעו הביתה לישראל". 

דימי אפרצב ושמעון כהן

דימי אפרצב ושמעון כהן | צילום: יעל כהן